4087490827

4087490827



Spis tabel

Tabela 1.1. Rozwój dziecka od urodzenia do 4. roku życia - wybrane główne etapy rozwoju dziecka.............28

Tabela 1.2. Ocena świadomości przy użyciu zmodyfikowanej skali Glasgow......................................................30

Tabela 1.3. Wartości ciśnienia tętniczego u dzieci..................................................................................................31

Tabela 1.4. Prawidłowa częstość czynności serca u dzieci (zakres normy).........................................................32

Tabela 1.5. Prawidłowa częstość oddechów u dzieci (zakres normy)...................................................................32

Tabela 1.6. Wartości BMI u dzieci i młodzieży - interpretacja..............................................................................32

Tabela 1.7. Technika pomiarów antropometrycznych.............................................................................................33

Tabela 1.8. Zestawienie wybranych odruchów u najmłodszych dzieci.................................................................35

Tabela 1.9. Klasyfikacja stanu odżywienia dzieci i młodzieży wg WHO i AAP......................................................37

Tabela 1.10. Normy zapotrzebowania energetycznego dla dzieci i młodzieży (wgJarosz M .,

Bułhak-Jachymczyk B. (red.). Normy żywienia człowieka. PZWL, Warszawa 2008)......................38

Tabela 1.11. Normy na spożycie białka dla dzieci i młodzieży (wgJarosz M., Bułhak-Jachymczyk B. (red.).

Normy żywienia człowieka, PZWL, Warszawa 2008).......................................................................39

Tabela 1.12. Normy na spożycie tłuszczu dla dzieci i młodzieży (wgJarosz M„ Bułhak-Jachymczyk B. (red.).

Normy żywienia człowieka, PZWL, Warszawa 2008).......................................................................40

Tabela 1.13. Normy na spożycie węglowodanów dla dzieci i młodzieży (wgJarosz M., Bułhak-Jachymczyk B.

(red.). Normy żywienia człowieka, PZWL, Warszawa 2008).............................................................41

Tabela 1.14. Produkty o działaniu zakwaszającym i alkalizującym (wg Roszkowski R. (red.).

Podstawy nauki o żywieniu człowieka, SGGW, Warszawa 2005)....................................................47

Tabela 1.15. Punktowa ocena jakości jadłospisu jednodniowego (wgCiborowska H„ Rudnicka A.

Dietetyka. PZWL, Warszawa 2007)...................................................................................................48

Tabela 11.1. Skala Silvermana - ocena stopnia zaburzeń oddechu....................................................................59

Tabela 11.2. Encefalopatia niedotlenieniowo-niedokrwienna (ENN) - skala wgSarnat......................................71

Tabela 11.3. Przyczyny żółtaczek z przewagą bilirubiny pośredniej (niezwiązanej).............................................78

Tabela 11.4. Żółtaczka z przewagą bilirubiny bezpośredniej (związanej).............................................................79

Tabela 11.5. Kryteria mniejsze i większe atopowego zapalenia skóry (wg J. Hanifina i G. Rajki).....................107

Tabela 11.6. Kryteria kliniczne rozpoznawania anafilaksji u dzieci.....................................................................124

Tabela 11.7. Najczęstsze czynniki wyzwalające anafilaksję i przyczyny ich wystąpienia..................................124

Tabela 11.8. Profilaktyka wstrząsu anafilaktycznego u chorych z grup wysokiego ryzyka...............................125

Tabela 11.9. Wykaz leków wchodzących w skład zestawów przeciwwstrząsowych ratujących życie

(wg Rozporządzenia MZ z dnia 12 stycznia 2011 r.).......................................................................127

Tabela 11.10. Kliniczna manifestacja alergii pokarmowej...................................................................................131

Tabela 11.11. Przebieg kliniczny i diagnostyka alergii pokarmowej w przewodzie pokarmowym....................132

Tabela 11.12. Diagnostyka różnicowa astmy u dzieci do 5. r.ż............................................................................133

Tabela 11.13. Zasady stosowania pikflometrów...................................................................................................135

Tabela 11.14. Stopnie kontroli astmy.....................................................................................................................136

Tabela 11.15. Zalecany rodzaj inhalatora w zależności od wieku dziecka.........................................................137

Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne. Wybrane zagadnienia    XI



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
8 kalendarz szczepień w ciągu 24 godzin po urodzeniu SZCZEPIENIA OBOWIĄZKOWE (OD URODZENIA DO 6
Etapy rozwoju mowy dziecka od urodzenia do szóstego roku życia wiek w MIESIĄCACH ROZWÓJ MOWY W PIKRW
IMGS70 II Rozwój liryczny mym dziecka od urodrenla do 3 roku tycio. DU osób. któro nie ze-tknęły sic
SPIS TABEL Tabela I Zestawienie opracowań i materiałów niezbędnych do realizacji
...by życie moje było lepsze DZIECKO czyli jak „poprawić" zespół Downa od poczęcia do 5 roku ży
P1000960 (3) Kto to jest pacjent pediatryczny? ■    Noworodek: od urodzenia do 1 mies
51004 wspomaganie rozwoju małego dziecka z MPD, str KARTA ROZWOJU: Porozumiewanie się i zachowanie
Spis tabel: Tabela 1. Założenia przyjęte do przeprowadzenia
Kamienie milowe w rozwoju mowy dziecka Kamienie milowe rozwoju mowy dziecka od 0 do 6 roku życia Każ
fagoila Cieszyńska Marla KoremJoWczesna interwencja terapeutyczna Stymulacja rozwoju dziecka Od nowo
Model rozwoju myślenia wg Piageta. Okres sensoryczno - motoryczny Od urodzenia do ok. 2 lat Piaget p

więcej podobnych podstron