8083678549

8083678549



TRANSFORMACJA MEDIÓW

TEST I:

Stare/nowe media. Czego uczy nas historia środków społecznego przekazu?

1.    Odpowiedz, czy poniższe twierdzenia są prawdziwe czy fałszywe:

a.    Twórcą fonografu (poprzednika gramofonu, w Polsce często mówimy adaptera) był Thomas Alva Edison. PRAWDA CZY FAŁSZ?

b.    Wynalazek prasy drukowanej przypisujemy Johannesowi (Janowi) Gutenbergowi (1399 -1468), niemieckiemu złotnikowi.

PRAWDA CZY FAŁSZ?

c.    Olaf Nokia (1928 -) był dyrektorem Motoroli odpowiedzialnym za badania i rozwój. To jemu przypisuje się wprowadzenie na rynek pierwszych przenośnych telefonów w połowie XX w. PRAWDA CZY FAŁSZ?

2.    Uzupełnij rok:

Pierwszy prototyp magnetofonu powstał w .......roku, skonstruowany przez

Valdemara Poulsena (1869-1942), duńskiego technika.

3. Która z poniższych osób nie przysłużyła się powstaniu telewizji?

o Paul Nipkow- niemiecki inżynier o \Hadimir Zworykin - amerykański elektronik rosyjskiego pochodzenia o John Logie Baird o Jan Szczepanik - zwany polskim Edisonem

o Każdy z nich wniósł uznawany wkład

4. Kogo historia uznaje za pionierów kinematografii? Wpisz nazwiska:

5.    Za wynalazcę radia uznajemy Gug-lielmo Marconiego (1874-1937) -włoskiego fizyka i konstruktora, laureata Nagrody Nobla w 1909 roku, którą otrzymał za swoje dokonania. Którzy z poniższych pracowali również nad tym wynalazkiem?

o Heinrich Herzt o Jorje Osram o Nikola Tesla o Thomas Alva Edison o Alois Mc Megabit o Michael Faraday

6.    Komu to zawdzięczamy, z jaką osobą to wiążemy? Połącz cyfry z odpowiadającymi im literami.

1.    Internet

2.    Telefon

3.    Komputer osobisty

a.    Tim Berners-Lee.

b.    Jacek Karpiński, Steve Jobs, Bill Gates

c.    Alexander Graham Bell.

1.... 2.... 3....

Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na początku tej książki oraz na stronie: olimpiada-medialna.edu.pl

www.olimpiada-medialna.edu.pl



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SCENARIUSZ LEKCJI 1Stare/nowe media.Czego uczy nas historia środków społecznego przekazu? Cele i met
ZARZĄDZANIE ADMINISTRACJĄ UCZELNI W WARUNKACH KRYZYSU Czego uczy nas pandemia COYID-ig? 11.01.2021
Wstęp „Witajcie w kulturze konwergencji, gdzie krzyżują się stare i nowe media, gdzie zderzają się
ZOBACZNAGRANIE CZEGO UCZY NAS OBECNYWWWST O ZARZĄDZANIU PRZY PRACY ZDALNEJ?
CZEGO UCZY NAS OBECNY O ZARZĄDZANIU PRZY PRACY ZDALNEJ?
/ .YU.U6. X / i Liderów Zmian CZEGO UCZY NAS OBECNYKRYr/ST O ZARZĄDZANIU PRZY PRACY ZDALNEJ? SYLWES
Liderów Zmian CZEGO UCZY NAS OBECNY O ZARZĄDZANIU FINANSAMI?
Wstęp „Witajcie w kulturze konwergencji, gdzie krzyżują się stare i nowe media, gdzie zderzają się
Wstęp „Witajcie w kulturze konwergencji, gdzie krzyżują się stare i nowe media, gdzie zderzają się
TRANSFORMACJA MEDIÓWOd dot.com do Web 2.0.Jak społeczność tworzy nowe media? Cele i metody
6 109.    Klau/.a. Karol: Media w nowoczesnej parafii : sugestie pastoralne star
86134 SAM@05 Media, nowe media. definicja medium ! Jniv*wi> w ixiń sinin do mediów tradvcvmvch. u
Zdaniem Lev a Manovich a nowe media to między innymi nowe podejście do otaczającej nas rzeczywi
Nowe media są w ostatnim czasie obszarem zainteresowań wielu autorów, zarówno polskich, jak zagranic
Nowe media są w ostatnim czasie obszarem zainteresowań wielu autorów, zarówno polskich, jak zagranic

więcej podobnych podstron