8083678631

8083678631



13. Urządzenia zejściowe oraz sprzęt do robot pokładowych i konserwacyjnych na statku.

3.    Uwagi do realizacji wraz z zaleceniami dotyczącymi oceniania

Pogram nauczania przedmiotu „Statki żeglugi śródlądowej” zawiera wiedzę, którą powinien posiadać uczeń w celu poznania zasad organizacji pracy, wyposażenia i obsługi statku w czasie eksploatacji oraz podczas alarmów w zakresie pracy w służbie pokładowej statku. Technik żeglugi śródlądowej powinien posiadać wiedzę z zakresu budowy urządzeń i zasad bezpiecznego ich użytkowania oraz konserwacji osprzętu i wyposażenia pokładowego, a także zasad konserwacji statku. W celu uzyskania zamierzonych wyników nauczania należy stosować metody aktywizujące ucznia, a dominującą metodą powinien być wykład z pokazami urządzeń i wyposażenia statku.

W procesie dydaktycznym należy oceniać ucznia na bieżąco przez systematyczne sprawdzanie nabytych wiadomości i umiejętności, a także na podstawie aktywności ucznia na zajęciach.

Należy organizować uczniom wycieczki do stoczni, na statek szkolny i statki żeglugi śródlądowej oraz zapewnić dostęp do biblioteki, czytelni i internetu.

4.    Podstawowe środki dydaktyczne

Zajęcia dydaktyczne powinny odbywać się w pracowni wyposażonej w przykładowe dokumentacje techniczne, foliogramy, literaturę fachową filmy dydaktyczne, środki audiowizualne oraz modele i ich przekroje przedstawiające:

1)    rodzaje lin stosowanych na statkach,

2)    łańcuchy, klamry, ściągacze, haki, szekle,

3)    bloki, talie,

4)    osprzęt stały i ruchomy statku,

5)    osprzęt cumowniczy i holowniczy,

6)    typy kotwic i łańcuchy kotwiczne,

7)    środki do konserwacji statku,

8)    narzędzia do konserwacji statku,

9)    urządzenia do łączenia zestawów pchanych,

10) urządzenia do sygnalizacji dźwiękowej statków,

9



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
— Polemiki — Konspekt 1/2014 (50) uki praktycznej oraz dochodzenia do wiedzy. Ze względu na trudną s
Oddziaływania apolame (van der Waalsa — hydrofobowe) oraz tendencja do lokalizacji grup polarnych na
str15 I część I 15 Dzień 6. Temat dnia: Urządzamy naszą klasę. Temat do dziennika: Wypowiedzi dzieci
26 REKLAMA 13.12.2001 r.- 26 REKLAMA 13.12.2001 r.- CTL Tylko do końca rokuLATA GWARANCJI na zakupio
DSC03921 (2) ■ 48    _Emblematyka oraz ikonologia__I do tradycji staroegipskich, przy
— Polemiki — Konspekt 1/2014 (50) uki praktycznej oraz dochodzenia do wiedzy. Ze względu na trudną s
a4 (2) gowej oraz przewodzą do niej pobudzenie powstające na obwodzie i kierują na obwód programy d
P1010785 202 J. FUNDAMENTY 13. Po wykonaniu fundamentów odbiór tych robót polegać powinien na sprawd
13.3.    Urządzenia bliskie naturze oraz urządzenia hydrotechniczne służące do migrac
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Aleksandra Gutysz-WojnickaDobieranie urządzeń oraz instrumentów do
Slajd163 WIERCENIE OTWORÓW DO ODMETANOWANIA Szczelność rury obsadowej, urządzenia zamykającego oraz
5 Laboratorium Administrowania Systemami Komputerowymi - DNS.pdf Wymagany sprzęt oraz oprogramowanie
Klasyfikacja maszyn i urządzeń do robót ziemnych: a)    do odspajania grantu i przesu

więcej podobnych podstron