3760885358

3760885358



urozmaiconych zajęć oraz pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Poszukiwałam nowości wydawniczych dotyczących integracji, alternatywnych metod komunikacji oraz aktywizujących i terapeutycznych metod nauczania wspierających rozwój dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, pracy z dzieckiem nadpobudliwym poprzez zakupy własne, korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej i Internetu. Chętnie korzystałam także z sugestii kolegów i koleżanek w sprawie godnej polecenia literatury z zakresu pedagogiki specjalnej. Zapoznałam się z publikacjami:

•    „Metoda Weroniki Sherbome w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka” Marta Bogdanowicz, Bożena Kisiel, Marta Przasnyska;

•    „Postępowanie wychowawcze w upośledzeniu umysłowym” Alfreda i Francoise Brauner

•    „Alternatywne i wspomagające metody komunikacji” pod redakcją Jacka J.Błeszyńskiego,

•    „Byłam dzieckiem autystycznym” T. Grandin, M. Scariano,

Śledziłam portale internetowe dla nauczycieli, studiowałam zamieszczane tam artykuły

i opracowania.

4. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego.

Praca dziećmi wymaga od nauczyciela ciągłego doskonalenia własnych umiejętności i warsztatu pracy. W latach 2009/2013 uczestniczyłam w kursach, szkoleniach i warsztatach organizowanych przez Warmińsko - Mazurski Oddział Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie. Tematyka kursów była różnorodna. Na szczególną uwagę zasługują następujące formy doskonalenia.

•    „Ekonomia na co dzień, czyli decyduj o sobie - edukacja finansowa”- warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego oraz edukacji ekonomicznej zorganizowane 26.10.2010r przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości przy współpracy z Narodowym Bankiem Polskim,

•    „Laboratorium pełne sukcesów”- szkolenie zorganizowane przez Wydawnictwo JUKA dnia 17.02.201 lr., a prowadzone przez Wiktora Niedzickiego, na którym dowiedziałam się jak w ciekawy i przystępny sposób zapoznać uczniów z podstawowymi prawami fizycznymi i chemicznymi rządzącymi przyrodą, a tym samym rozbudzać ich zainteresowania i ciekawość otaczającym światem.

•    „Kształtowanie pojęć matematycznych w edukacji elementarnej z wykorzystaniem zabaw, czyli matematyka bez kart pracy” - szkolenie zorganizowane przez W-MODN w Olsztynie dnia 26.11.201 lr. Ponieważ u dzieci z upośledzeniem umysłowym występują duże trudności w przyswajaniu podstawowych pojęć matematycznych, dlatego też biorąc udział w

6



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Forma zajęć - ćwiczenia Owi Rozwiązywanie problemów związanych z maszyną
na rozwiązywanie problemów wychowawczych. Systematyczne działania pedagogizujące i wspomagające
aKAPITAŁ LU NARODOWA STRATEG5. rozwiązywania problemów wychowawczych występujących w szkole; 6.
NAUKA! EDUKACJA Nauka, pasja, młodość Twórcze rozwiązywanie problemów, nieustające poszukiwanie,
12)    wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych; 13)
Wykaz projektów edukacyjnych Opis i analiza przypadku rozpatrywania i rozwiązania problemu wychowawc
40. Zastosowanie narzędzi myślowych TOC w rozwiązywaniu problemów wychowawczych / Małgorzata Ga
§ 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lu
PROPONOWANE ROZWIĄZANIA PROBLEMU R1 - Program pomocy rodzinom R2 - Wzmożone kontrole i reakcje służb
Poszukuj wspólnych korzyści Trzecia zasadnicza przeszkoda w kreatywnym rozwiązywaniu problemu to
Cel i zakres przedmiotu Umiejętność programowania to umiejętność rozwiązania problemów przy pomocy
-    docenianie znaczenia pomocy innych m.in. w rozwiązywaniu problemów. 2.
Domy Kultury 8. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub
12 Krzysztof Dziadek finansową i dokonania jednostki1 oraz tworzyć warianty rozwiązywania problemów

więcej podobnych podstron