9142890960

9142890960



NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA

Przedmiotem oceny może być natomiast:

•    pracownik, jego osobowość, postawy i zachowania,

•    efekty pracy pracownika.

Obecnie uważa się, że zasadniczym przedmiotem oceny powinny być efekty pracy. Jednak nie można pominąć faktu, że tak określony przedmiot oceny stosowny w zakresie awansowania pracowników może doprowadzić do efektu określonego poziomem niekompetencji.21

Ocena daje podstawę informacyjną do planowania działań, które zmierzają do podnoszenia kwalifikacji zatrudnionych. Jest procesem, który ujawnia mocne i słabe strony każdego z ocenianych pracowników, dzięki czemu można określić, jakiego rodzaju szkoleń potrzebują konkretne osoby.22

Kryteria oceniania

Kryteria oceny obejmują cechy będące przedmiotem oceny i sposobu ich pomiaru. Są one różnicowane w zależności od celów, jakim służą oraz od momentu, w którym się odbywają. Można przyjąć, że oceny dokonuje się najczęściej w trzech różnych momentach aktywności zawodowej:

•    przy przyjmowaniu kandydatów do pracy,

•    w okresie zatrudnienia ludzi w firmie,

•    przy odchodzeniu ludzi z firmy.

„W każdym z tych trzech przypadków inne będą cele, warunki i związane z nimi kryteria oceniania. Ponadto ważne jest, by kryteria oceniania były jasno i jednoznacznie określone, w celu ograniczenia subiektywizmu w ocenianiu.”23 Kryteria oceniania można zatem podzielić na trzy główne grupy:

•    kryteria kompetencyjne,

•    kryteria efektywnościowe,

21    H. Bieniok (praca zbiorowa). Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem, cz. I, AE, Katowice 2003, s. 306.

22    J. Dzieńdziora, Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne, Oficyna Wydawnicza Humanista, Sosnowiec 2008, s. 52.

22 A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie ..., dz. cyt., s. 268.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Anna LELEŃ Dział Spraw Pracowniczych i
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    zachowań - można to
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Jednym z najważniejszych elementów tego syst
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA poprzednich ocen, ze szczególnym
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Ryc. 3 Projektowanie systemu ocen pracownicz
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    kryteria
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    szkoleniach i awansowani
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Metody i techniki oceniania Metodą oceniania
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA liczba rodzajów arkuszy w organizacji powodu
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA podwładni. Takie podejście do oceniania zwię
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWAWstęp Współczesne koncepcje zarządzania
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Przytoczone przykłady nie są wyczerpującą li
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA ma decydujący wpływ na rozwój przedsiębiorst
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Ryc. 2. Procedura tworzenia planu rozwoju pr
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    określenia możliwości
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA wyróżnionych osób. Przeważnie jednak będą
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Przemieszczanie jako kolejny przejaw rozwoju

więcej podobnych podstron