9142890968

9142890968



NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA

ma decydujący wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, czego efektem jest powstanie organizacji uczącej się.”1

Ryc. 1 Miejsce rozwoju personelu w zintegrowanym modelu rozwoju organizacji Źródło: A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa 2003, s. 293.

Rozwój pracowników coraz bardziej uzyskuje na znaczeniu i coraz powszechniej jest uznawany za podstawę sukcesu firmy. Wiąże się to z tworzeniem przez firmę planów rozwoju pracowników, które z jednej strony mają dać im szansę rozwoju i samorealizacji przy wykonywaniu zadań na obecnym i przyszłym stanowisku pracy, a z drugiej strony stworzyć odpowiedni potencjał zasobów ludzkich firmy dla realizacji jej strategii, celów oraz zadań w ramach obecnych i przyszłych struktur.

Plan rozwoju pracowników

Plan rozwoju pracowników to zbiór działań polegających na rozpoznaniu i zweryfikowaniu jego potrzeb, aspiracji i możliwości oraz na utworzeniu programu umożliwiającego samorealizację pracownika w organizacji (ryc. 2).2

1

   M. Strużycki, (pod red.). Zarządzanie Przedsiębiorstwem, Wydanie II. DIFIN, Warszawa 2004, s. 395.

2

   Zob. T. Listwan (pod red.). Zarządzanie kadrami, AE, Wrocław 1999, s. 63.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Nie ma firmy całkowicie odpornej na kryzysy.
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Anna LELEŃ Dział Spraw Pracowniczych i
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    zachowań - można to
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Jednym z najważniejszych elementów tego syst
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA poprzednich ocen, ze szczególnym
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Ryc. 3 Projektowanie systemu ocen pracownicz
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Przedmiotem oceny może być natomiast: •
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    kryteria
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    szkoleniach i awansowani
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Metody i techniki oceniania Metodą oceniania
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA liczba rodzajów arkuszy w organizacji powodu
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA podwładni. Takie podejście do oceniania zwię
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWAWstęp Współczesne koncepcje zarządzania
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Przytoczone przykłady nie są wyczerpującą li
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Ryc. 2. Procedura tworzenia planu rozwoju pr
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    określenia możliwości
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA wyróżnionych osób. Przeważnie jednak będą

więcej podobnych podstron