9142890972

9142890972



NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA

Przemieszczanie jako kolejny przejaw rozwoju pracowników dotyczy przesunięć pionowych (awans, degradacja) i poziomych oraz spełnia przede wszystkim funkcje motywującą do odpowiednich zachowań np. pogłębiania wiedzy, zdobywania nowych umiejętności, do większych starań i zaangażowania.”9

Warunkiem powodzenia realizacji planów rozwoju pracowników jest przede wszystkim zapewnienie wsparcia ze strony menadżerów wszystkich szczebli zarządzania i zapewnienie możliwości kariery utalentowanym pracownikom. Korzyści wynikające z tworzenia i wspierania planów rozwoju pracowników wiążą się z:10

•    wzrostem efektywności pracy (większe zaangażowanie, motywacja do pracy, satysfakcja),

•    zaspokajaniem przyszłych potrzeb kadrowych,

•    lepszym wykorzystaniem potencjału pracowników (pod względem ilości i jakości),

•    większą lojalnością pracowników (konkretyzacja celów pracownika, realizacja ich potrzeb).

Proces szkoleniowy

W zarządzaniu zasobami ludzkimi szkolenie rozumiane jest jako pewien element systemu kadrowego, skierowane na utrzymanie i poprawę efektywności pracowników w firmie. Jest zatem procesem ukierunkowanym na uzyskanie przez uczestników nowych umiejętności i zmianę ich zachowań. Zmiana ta ma umożliwić osiągnięcie ustalonych celów i zakładanych wyników.

„W zależności od konkretnych celów szkolenia można wyróżnić trzy ich rodzaje. Pierwszym z nich są szkolenia przygotowujące i wprowadzające do pracy. Ich celem jest wyposażenie nowo przyjmowanych pracowników w specyficzne elementy wiedzy fachowej, umiejętności i zachowań, których nie można uzyskać w pozazakładowych instytucjach systemu edukacji.

Drugi rodzaj szkolenia zawodowego, który można określić jako szkolenie dostosowawcze, polega na pogłębianiu i rozszerzaniu istniejących elementów wiedzy zawodowej, umiejętności oraz postaw pracowniczych w celu dostosowania ich do zmienionych wymogów na zajmowanym przez danego pracownika stanowisku pracy.”1 2

1

9    M. Strużycki (pod red.). Zarządzanie przedsiębiorstwem, dz. cyt., s. 396-397.

10    Zob. T. Listwan (pod red.), Zarządzanie kadrami, dz. cyt., s. 71.

2

   A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie ..., dz. cyt., s. 306-307.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Ryc. 2. Procedura tworzenia planu rozwoju pr
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA określa się jako stan wolny od niepokoju, tw
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Anna LELEŃ Dział Spraw Pracowniczych i
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    zachowań - można to
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Jednym z najważniejszych elementów tego syst
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA poprzednich ocen, ze szczególnym
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Ryc. 3 Projektowanie systemu ocen pracownicz
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Przedmiotem oceny może być natomiast: •
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    kryteria
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    szkoleniach i awansowani
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Metody i techniki oceniania Metodą oceniania
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA liczba rodzajów arkuszy w organizacji powodu

więcej podobnych podstron