9402139886

9402139886



Na podstawie udziału w zajęciach (90%obecności), przygotowania pacy pisemnej.


Przykładowa literatura:

Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M.: Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa 2002, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.): Psychologia rozwojowa człowieka.

Charakterystyka okresów życia człowieka. Warszawa 2002, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Bryant P.E., Colman A.M. (1997): Psychologia rozwojowa. Poznań (......), Zysk i S-ka.

Birch A., Malim T.: Psychologia rozwojowa w zarysie. Warszawa 2004, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Przetacznik- Gierowska M., Makkiełło- Jarża G.: Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa 1985, WSiP.

Kutscher M., Attwood T., Wolff R.: Dzieci z zaburzeniami łączonymi. ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia. Warszawa 2005, Wydawnictwo K. E. LIBER._


Wykaz niezbędnych środków dydaktycznych:

Rzutnik multimedialny.


STUDIA PODYPLOMOWE ZINTEGROWANA EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA I WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

Nazwa przedmiotu: Etyka

Prowadzący:

Rodzaj zajęć:

Wykłady

Ćwiczenia

inne

Liczba godzin

10

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

I

Forma zaliczenia:

Zaliczenie z oceną


Cele:_

Zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi wartości moralnych, ze sposobami ich poznawania i pojmowania oraz metodami formułowania i uzasadniania sądów wartościujących, a także z zasadami działania podporządkowanego wartościom i normom. Kurs uzupełnia zarys dziejów etyki oraz przedstawienie aksjologicznych aspektów pedagogiki.


Treści:_

1.    Etyka jako dyscyplina aksjologiczna. Główne stanowiska metaetyczne: emotywizm, naturalizm, intuicjonizm.

2.    Zarys dziejów etyki - główne stanowiska etyczne.

2.1.    Platona koncepcja dobra.

2.2.    Szczęście i możliwość jego osiągnięcia wg Arystotelesa

2.3.    Hedonizm cyrenaików i Epikura. Epikurejska droga do szczęścia.

_2.4. Koncepcja dobra św. Augystyna. Wola jako źródło zła._


5



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
100?n na gwiazdke i karnawal036 Na 80 sztuk po 90 kcal Przygotowanie: 40 min Pieczenie: 25 min ■ &nb
Górnictwo i Środowisko Na podstawie rejestru celów i zadań środowiskowych przygotowane zostały progr
ćwiczenie projektowe nr 2 z konstrukcji stalowych Klasyfikacja przekroju Na podstawie normy PN-90/B-
karcie okresowych osiągnięć studenta. Zaliczenia praktyki można dokonać również na podstawie udziału
Udział w wykładach 20 §5 Udział w zajęciach projektowych 10 f — Przygotowanie do
Konwencja Modelowa OECD. Warszawa 2006. Zaliczenie na podstawie uczestnictwa w zajęciach Postępow
Zaliczenie na podstawie uczestnictwa w zajęciach Prawo karne skarbowe 1.    Pojęci
Ad.3) Na podstawie zidentyfikowanych i wyodrębnionych potrzeb i celów przygotowuje się metody i dzia
Student ma prawo zaliczyć część praktyk na podstawie uczestnictwa w zajęciach obozu naukowego, o ile
Zasady i formy oceny wyników nauczania: Zaliczenie odbywa się na podstawie obecności na zajęciach.
64(3) Temat zajęcia: Przygody Gąski Balbinki - na podstawie historyjki obrazkowej przestrzeganie dzi
1. Otrzyma pozytywną ocenę z wykładów na podstawie obecności na zajęciach (dopuszcza się 2 nieobecno
Studenci będą oceniani na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach, przygotowania zadania
Wymagania i forma zaliczenia: obecność i aktywny udział w zajęciach 15 min. prezentacje na temat
6. Zasady przygotowania pracy zaliczeniowej - projektu badawczego Zajęcia są zaliczane na podstawie
24(15) Temat zajęcia: Przygoda Jasia i Małgosi. Historyjka obrazkowa utworzona na podstawie opowiada

więcej podobnych podstron