4823843253

4823843253



SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYRODY II ETAP EDUKACYJNY: KLASA IV - ROK SZKOLNY 2015/2016

OPRACOWANIE: MONIKA REMLEIN


Przedmiotowy System Oceniania (PSO) jest zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 843) i Zasadami Wewnątrzszkol-nego Oceniania (ZWO) obowiązującymi w Szkole Podstawowej nr 26 w Poznaniu.

CELE EDUKACJI PRZYRODNICZEJ

I.    Zaciekawienie światem przyrody.

Uczeń stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „dlaczego?”, jak jest?”, „co się stanie, gdy?”.

II.    Stawianie hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i ich weryfikacja.

Uczeń przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności między zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenia według instrukcji, rejestruje ich wyniki w różnej formie oraz je objaśnia, używając prawidłowej terminologii.

III.    Praktyczne wykorzystanie wiedzy przyrodniczej.

Uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia.

IV.    Poszanowanie przyrody.

Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.

V.    Obserwacje, pomiary i doświadczenia.

Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyj-no-komunikacyjne.

TREŚCI NAUCZANIA - WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE 1. Ja i moje otoczenie. Uczeń:



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU STANDARDY WYMAGAŃ WEDŁUG PRZYJĘTEGO PRO
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU rżenie dobrej atmosfery w szkole i w
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU -    wyjaśnia pojęcie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU na określonym siedlisku, np. na pobo
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU Ocena celująca (6) -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU Ocena dostateczna (3) Podstawowe K+P
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU - układa łańcuch pokarmowy z podanyc
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU Ocena celująca (6) -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU -    wymienia zadania
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU 1)    wymienia czynniki

więcej podobnych podstron