SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU
rżenie dobrej atmosfery w szkole i w domu (C); - uzasadnia, że planowanie codziennych czynności jest elementem zdrowego stylu życia (D); | ||
Ocena celująca (6) |
- przygotowuje krótką notatkę na temat różnych informacji znajdujących się we wskazanych przez nauczyciela dodatkowych źródłach, np. atlasach, albumach, encyklopediach itp. (D); - analizuje wybrane 2-3 cechy charakteru i zachowania, które ułatwiają lub utrudniają kontakty z rówieśnikami (D); |
- proponuje, wraz z uzasadnieniem, ciekawe formy wypoczynku dla swojej rodziny, możliwe do zrealizowania w dniu wolnym od pracy (D). |
ODKRYWAMY TAJEMNICE WARSZTATU PRZYRODNIKA | ||
Ocena dopuszczająca (2) Konieczne - K |
- omawia dowolną cechę przyrodnika (C); - przeprowadza obserwację za pomocą lupy lub lornetki (C); - notuje 2-3 spostrzeżenia dotyczące obserwowanych obiektów (C); - wykonuje schematyczny rysunek obserwowanego obiektu (C); - wykonuje schematyczny rysunek obserwowanego obiektu (C); - wyznacza kierunki geograficzne za pomocą kompasu (C); - rysuje różę głównych kierunków geograficznych (B); - odczytuje informacje zapisane w legendzie planu (C); - wskazuje kierunki geograficzne na mapie (C); - na podstawie instrukcji zakłada i prowadzi uprawę fasoli (C); - wykonuje zielnik zawierający 5 roślin (D); - omawia wymagania zwierzęcia hodowanego w domu lub w pracowni przyrodniczej (B); - opowiada o hodowanym zwierzęciu (D); |
- wymienia 3-4 elementy przyrody nieożywionej (A); - podaje 3-4 elementy przyrody ożywionej (A); - wymienia zmysły umożliwiające poznawanie otaczającego świata (B); - podaje nazwy przyrządów służących do prowadzenia obserwacji w terenie (A); - podaje przykłady obiektów, które można obserwować za pomocą mikroskopu (B); - podaje nazwy wskazanych przez nauczyciela głównych kierunków geograficznych (C); - wymienia rodzaje map (A); - wymienia zasady pielęgnacji roślin (B); - dzieli rośliny na drzewa, krzewy i rośliny zielne (B); - podaje przykłady zwierząt hodowanych przez człowieka (B). |
Ocena dostateczna (3) Podstawowe K+P |
- wyjaśnia znaczenie pojęcia „przyroda nieożywiona” (B); - omawia rolę poszczególnych zmysłów w poznawaniu świata (B); - przyporządkowuje przyrząd do obserwowanego obiektu (C); - proponuje przyrządy, jakie należy przygotować do prowadzenia obserwacji w terenie (D); - określa charakterystyczne cechy obserwowanych obiektów (C); - omawia przeznaczenie mikroskopu (B); |
- wymienia 3 składniki przyrody nieożywionej niezbędne do życia (A); - podaje 3 przykłady wytworów działalności człowieka (B); - wymienia cechy przyrodnika (B); - wymienia cechy przyrodnika (B); - podaje nazwy głównych kierunków geograficznych (C); - podaje nazwy pośrednich kierunków geograficznych (A); - podaje przykłady drzew, krzewów i roślin zielnych rosnących w ogrodach (C). |
- przygotowuje mikroskop do prowadzenia obserwacji (C); - wyznacza kierunki geograficzne za pomocą gnomonu (C); - rysuje różę głównych i pośrednich kierunków geograficznych (B); |