SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU
- wyjaśnia pojęcie „legenda” (B); - określa przeznaczenie różnych rodzajów map (B); - dobiera rodzaj mapy do określonego zadania (C); - rozpoznaje obiekty przedstawione na planie za pomocą znaków topograficznych określa położenie innych obiektów na mapie w stosunku do podanego obiektu (C); - omawia zasady pielęgnacji roślin (B); - podaje przykłady roślin stosowanych jako przyprawy do potraw (B); - prezentuje wyniki obserwacji rozwoju uprawianej fasoli (D); - podaje przykłady drzew, krzewów i roślin zielnych rosnących w ogrodach (C); - wykonuje zielnik zawierający 10 roślin (D); - wyjaśnia, dlaczego decyzja o hodowli zwierzęcia powinna być dokładnie przemyślana (D); - omawia zasady opieki nad zwierzętami (B); | ||
Ocena dobra (4) Rozszerzające (K+PJ+R |
- omawia rolę poszczególnych zmysłów w poznawaniu świata (B); - wskazuje w najbliższym otoczeniu przykłady wytworów działalności człowieka (C); - porównuje ilość i rodzaj informacji uzyskiwanych za pomocą poszczególnych zmysłów (C); - określa rolę obserwacji w poznawaniu przyrody (B); - omawia etapy doświadczenia (A); - planuje miejsca 2-3 obserwacji (C); - dobiera przyrząd do obserwowanego obiektu (C); - podpisuje na schemacie poszczególne części mikroskopu (C); - przeprowadza obserwację mikroskopową zgodnie z instrukcją (D); - wyjaśnia, co to jest widnokrąg (B); - omawia budowę kompasu (B); - opisuje słowami fragment terenu przedstawiony na planie (D); - przygotowuje „zbiór” znaków topograficznych dla najbliższej okolicy (C); - omawia sposób wyznaczania kierunków geograficznych za pomocą gnomonu (B); - wyznacza kierunki geograficzne, stosując poznane wcześniej sposoby (C); - wyjaśnia, na czym polega orientowanie mapy (B); - orientuje mapę za pomocą kompasu (C); - rozpoznaje wybrane rośliny doniczkowe (C); - wyjaśnia, jakie znaczenie ma znajomość wymagań życiowych uprawianych roślin (D); - rozpoznaje drzewa i krzewy rosnące w najbliższym otoczeniu (C); - wykonuje zielnik zawierający rośliny rosnące |
- wymienia cechy przyrodnika (B); - wymienia cechy ożywionych elementów przyrody (A); - podaje nazwy etapów rozwoju rośliny (A). |