SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU
Ocena celująca (6) |
- wyjaśnia, w jaki sposób zmiana jednego elementu przyrody może wpłynąć na pozostałe wybrane elementy (B); - przeprowadza dowolne doświadczenie wraz z zapisem wyników obserwacji (D); - wyjaśnia, dlaczego do niektórych doświadczeń należy używać dwóch zestawów (D); - przygotowuje informacje na temat innych przyrządów służących do prowadzenia obserwacji (odległych obiektów, głębin) (D); - samodzielnie wykonuje prosty preparat mikroskopowy (D); - przygotowuje informacje na temat mikroskopu elektronowego (D); - odszukuje ukryty obiekt, poruszając się według instrukcji podanej przez nauczyciela (D); - rysuje fragment drogi do szkoły, np. ulicy, zmniejszając jej wymiary (np. 1000 razy), używając właściwych znaków topograficznych (D); - dostosowuje sposób orientowania mapy do otaczającego terenu (D); - prezentuje jedną egzotyczną roślinę (ozdobną lub przyprawową), omawiając jej wymagania życiowe (D); - przygotowuje informację na temat roślin leczniczych uprawianych w domu lub w ogrodzie (D); - przygotowuje ciekawostki i dodatkowe informacje na temat zwierząt (np. najszybsze zwierzęta) (D); |
- podaje historyczne i współczesne przykłady praktycznego wykorzystania umiejętności wyznaczania kierunków geograficznych (D). |
ODKRYWAMY TAJEMNICE ZJAWISK PRZYRODNICZYCH | ||
Ocena dopuszczająca (2) Konieczne - K |
- odczytuje wskazania termometru (C); - podaje warunki krzepnięcia wody (B); - przyporządkowuje stany skupienia wody do właściwych przedziałów temperaturowych (B) ; - przyporządkowuje nazwy 3 przyrządów do rodzajów obserwacji meteorologicznych (C) ; - odczytuje symbole umieszczone na mapie pogody (C); - prowadzi kalendarz pogody na podstawie obserwacji wybranych składników pogody (C); - wyjaśnia pojęcia: wschód Słońca, zachód Słońca (B); - proponuje sposoby opieki nad zwierzętami w okresie zimy (C); |
- wymienia stany skupienia wody w przyrodzie (A); - podaje przykłady występowania wody w różnych stanach skupienia (B); - podaje nazwy przemian stanów skupienia wody (C); - wymienia daty rozpoczęcia kalendarzowych pór roku (A); - podaje po 3 przykłady zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku (C). |