4823843260

4823843260



SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU

nego schematu (D);

-    ocenić zależność pomiędzy działalnością człowieka a stanem środowiska i odwrotnie;

-    analizuje wpływ zmian temperatury powietrza na życie organizmów żywych (C);

-    wykazuje związek pomiędzy porą roku a występowaniem określonego rodzaju osadów (D);

-    rozpoznaje rodzaje chmur (D);

-    dokumentuje doświadczenia według poznanego schematu (D);

-    wyjaśnia, jak powstaje wiatr (B);

-    na podstawie obserwacji określa kierunek wiatru (C);

-    omawia zmiany długości cienia w ciągu dnia (B);

-    porównuje wysokość Słońca nad widnokręgiem oraz długość cienia w poszczególnych porach roku (C);

Ocena celująca (6)

-    wyjaśnia, popierając przykładami, zjawiska sublimacji i resublimacji (D);

-    uzasadnia, że obieg wody w przyrodzie pozwala zachować jej stałą ilość na Ziemi (może zaproponować doświadczenie) (D);

-    omawia obieg wody w przyrodzie (B);

-    wykazuje związek rodzajów chmur z możliwością wystąpienia opadów (B);

-    wyjaśnia różnice między opadami a osadami atmosferycznymi (D);

-    omawia związek zmian ciśnienia atmosferycznego z aktywnością psychofizyczną człowieka (D);

-    przygotowuje informację na temat rodzajów wiatru (C);

-    podaje przykłady praktycznego wykorzystania wiadomości dotyczących zmian temperatury i długości cienia w ciągu dnia (np. wybór ubrania, pielęgnacja roślin, ustawienie budy dla psa) (B);

-    wymienia fenologiczne pory roku, czyli te, które wyróżnia się na podstawie fazy rozwoju roślinności (A);

ODKRYWAMY TAJEMNICE ŻYCIA

Ocena

dopuszczająca (2) Konieczne - K

-    wyjaśnia pojęcia; organizm jednokomórkowy, organizm wielokomórkowy (B);

-    odróżnia organizmy jednokomórkowe od wielokomórkowych (C);

-    omawia dwie wybrane czynności życiowe organizmów (B);

-    omawia cechy przedstawicieli dwóch dowolnych królestw organizmów (B);

-    przyporządkowuje podane organizmy do grup troficznych (samożywne, cudzożywne) (B);

-    wymienia, na podstawie ilustracji, charakterystyczne cechy drapieżników (B);

-    podaje przykłady organizmów cudzo-żywnych (B);

-    wymienia przedstawicieli mięsożerców żyjących w Polsce (B);

-    wymienia przedstawicieli wszystkożer-ców (B).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU nego schematu (D); -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZYROD
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU STANDARDY WYMAGAŃ WEDŁUG PRZYJĘTEGO PRO
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU rżenie dobrej atmosfery w szkole i w
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU -    wyjaśnia pojęcie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU na określonym siedlisku, np. na pobo
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU Ocena celująca (6) -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU Ocena dostateczna (3) Podstawowe K+P
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU - układa łańcuch pokarmowy z podanyc
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU Ocena celująca (6) -
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU -    wymienia zadania
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. RYSZARDA BERWIŃSKIEGO w POZNANIU 1)    wymienia czynniki

więcej podobnych podstron