2. Kod przedmiotu:
3. Formuła przedmiotu: ćwiczenia
4. Typ przedmiotu: leksyka
5. Rok i semestr: rok I, semestr I
6. Liczba punktów : 4
7. Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany
8. Liczba godzin w tygodniu: —
9. Liczba godzin w roku: 30
10. Język nauczania: język niemiecki
11. Wykładowcy: Pracownicy Zakładu Językoznawstwa Porównawczego i Stosowanego
12. Wymagania wstępne:
13. Cel nauczania: Poszerzenie słownictwa związanego z wymienionymi poniżej zakresami tematycznymi poprzez czytanie autentycznych niemieckojęzycznych tekstów oraz dyskusję na ich temat, ćwiczenie umiejętności czytania za zrozumieniem oraz wypowiadania się na tematy związane z poniższymi zagadnieniami.
14. Program nauczania:
• „Total daneben”: Sport, Wettkampf und Fairness
• „Streng, aber fair”: untypische Berufe
• „Kost aus Germany”: Essgewohnheiten und -stórungen
• „Das Leben ais junger Mann / jungę Frau ist nicht immer einfach“: Mann vs. Frau
• „Italiener flirten besser“: Liebe, Beziehung
• „Immer wieder vs. nie wieder“: Urlaub und Reisen
• „Lugen wie gedruckt“: Medien - die vierte Gewalt
• „Die Welt ohne uns“: Naturschutz
• „Das Geschenk des Lebens“: Engagement, ehrenamtliche Arbeit
15. Metody i formy pracy studenta: ćwiczenia / zajęcia praktyczne, regularne konsultacje
16. Zalecane lektury i materiały pomocnicze: zdydaktyzowane artykuły z aktualnej prasy niemieckojęzycznej dla młodzieży (Uni-Spiegel, Fluter, Deutschland itp.), fragmenty niemieckojęzycznych utworów beletrystycznych, materiały dodatkowe rozwijające zasób słownictwa przygotowane przez prowadzącego zajęcia
17. Uwagi dodatkowe: -
10