2. Kod przedmiotu:
3. Formuła przedmiotu: ćwiczenia
4. Typ przedmiotu: praca z podręcznikiem
5. Rok i semestr: rok I
6. Liczba punktów. 4
7. Poziom przedmiotu: podstawowy, średnio-zaawansowany
8. Liczba godzin w tygodniu: ~
9. Liczba godzin w roku: 30
10. Język nauczania: język niemiecki
11. Wykładowcy. Pracownicy Zakładu Językoznawstwa Porównawczego i Stosowanego
12. Wymagania wstępne:
13. Cel nauczania: ćwiczenie i rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych, a także poszerzenie słownictwa prowadzące do osiągnięcia przez osoby uczestniczące w zajęciach poziomu B1+/B2
14. Program nauczania:
• Czas wolny i rozrywka
• Sport i gry
• Film „FuBball, Fans und Leidenschaften”
• Kino, pisanie recenzji filmowej
• Miłość i związek
• Poszukiwanie partnera w Internecie, pisanie listu od czytelnika
• Jak zakończyć związek?
• „Mein Name sei Gantenbein” Maxa Frischa - fragmenty
• Film „Beim Geld hórt die Liebe auf ’
15. Metody i formy pracy studenta: Dyskusja na temat przestudiowanych tekstów. Przygotowywanie krótkich wypowiedzi ustnych i pisemnych na zadane/omawiane tematy z wykorzystaniem poznanego oraz utrwalonego słownictwa, a także z zachowaniem cech charakterystycznych dla danego gatunku tekstu. Ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Ćwiczenie wybranych zagadnień gramatycznych wymagających powtórzenia.
16. Zalecane lektury i materiały pomocnicze:
• Aspekte 1 (Lehrbuch + Arbeitsbuch). Langenscheidt
• dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego, w tym artykuły z czasopism młodzieżowych fluter oraz UniSpiegel.
• Mit Erfolg zum Goethe-Zertifikat B2 (Testbuch + Ubungsbuch). Klett
17. Uwagi dodatkowe: -
3