2. Drewno w konstrukcjach o dużych rozpiętościach...............................................20
2.1. Poszukiwanie i kształtowanie form z drewna klejonego o dużych rozpiętościach
na tle współczesnych uwarunkowań dla architektury.............................................20
2.2. Ewolucja możliwości technicznych i konstrukcyjnych zastosowania drewna,
2.3. Zakres możliwości drewna klejonego dla budownictwa dużych rozpiętości............28
3. Analiza współczesnych form architektury z drewna klejonego w odniesieniu do układów konstrukcyjnych dużych rozpiętości. Funkcja konstrukcji w budowaniu
form architektonicznych.................................................................................36
3.2. Obiekty o dużych rozpiętościach, w których zastosowanie odpowiednich
materiałów i technik konstrukcyjnych jest aspektem dominującym.............................38
3.3. Obiekty, których formy wynikają z zastosowania optymalnych, czytelnych
3.4. Obiekty ekspresyjnie podkreślające dystrybucję sił wynikającą z dynamicznych
3.5. Obiekty o formach swobodnych, ściśle zintegrowanych z ekspozycją konstrukcji.....46
3.7. Obiekty o formach zniekształconych celowo................................................54
3.8. Obiekty o prostych, uniwersalnych formach, bez eksponowania elementów
3.9. Obiekty o prostych formach z eksponowaną, unikatową strukturą konstrukcyjną,
bazującą na rozwiązaniach inspirowanych budową organiczną tworów natury...............57
3.10. Obiekty o prostych formach z eksponowaną prostą konstrukcją rytmiczną lub
bazującą na podstawowych zależnościach geometrycznych.....................................61
3.11. Obiekty jako elementy spójnego krajobrazu................................................62
3.12. Obiekty podporządkowane ideologii ekologicznej.........................................64
3