Motyw literacki-kobieta
141. Kolorowa zabawka na szmacianym kogucie - losy motywu Pana Twardowskiego w literaturze dla dzieci i młodzieży / Marta Wiktoria Michalska // Guliwer. - 2008, nr 3, s. 81-86
Motyw literacki-Pan Twardowski
142. Kolorystyczna charakterystyka postaci Trylogii Henryka Sienkiewicza / Krystyna Siekierska // Poradnik Językowy. -1988, nr 3, s. 177-193
143. Koncepcja bohatera w powieści Tadeusza Nowaka „Diabły" / Olga V. Cybienko // Przegląd Humanistyczny. -1986, nr 5/6, s. 89-99
144. Konieczność śmierci: refleksja na temat upadku Polski w piśmiennictwie końca XVIII wieku /Magdalena Górska // Pamiętnik Literacki. - 2000, nr 3, s. 117-146
Motyw grobu i śmierci uosobionej Polski
145. Konstrukcja postaci w powieściach inicjacyjnych Tadeusza Micińskiego/ Jerzy lig// Pamiętnik Literacki. -1983, nr 3, s. 101-117
146. Konteksty filozoficzne w klasie I liceum / Barbara Kryda // Polonistyka. -1987, nr 3, s. 197-211
147. Kot i śmierć / Katarzyna Kuczyńska // Polonistyka. -1997, nr 8, s. 482-485 Cykl zajęć o śmierci
148. Kraina Cieni / Elżbieta Szczepańska // Korepetytor. - 2004, nr 10, s. 10-12 Motyw literacki-pieklo, motyw literacki-Hades
149. Kraina wilka / Zofia Beszczyńska // Guliwer. - 2004, nr 3, s. 63-67 Motyw wilka w literaturze dziecięcej
150. Kreacje i rekonstrukcje : Gdańsk w prozie współczesnej / Magdalena Zapędowska // Polonistyka. -1997, nr 4, s. 219-225
Proza Pawła Huelle, Stefana Chwina, Aleksandra Jurewicza
151. Kresy romantyków / Elżbieta Nowicka // Polonistyka. -1997, nr 4, s. 201-206 Kresy w twórczości romantyków
152. Krótkie dzieje pułapki na myszy / Rafał Węgrzyniak // Dialog. - 2002, nr 11, s. 98-107 Motyw policji w dramaturgii polskiej
153. Kształcenie literackie i kulturalne : propozycja modeli lekcji integrujących literaturę z innymi dziedzinami sztuki renesansowej w klasach I / Bożena Stefanik, Maria Żeglin // Język Polski w Szkole Średniej. -1991/1992, nr 2, s. 76-81
154. Kształtowanie się wzorca rycerza w literaturze antycznej i średniowiecznej oraz jego współczesne kontynuacje / Ewa Dunaj-Kozakow // Język Polski w Szkole - Gimnazjum. -1999/2000, nr 1, s. 26-29
155. Kto jest bohaterem „Dziadów"? / Michał Masłowski // Przegląd Humanistyczny. -1991, nr 2, s. 23-31
156. Ku wartościom / Magdalena Kotowicz // Polonistyka. - 2004, nr 9, s. 21-27 Motyw drogi w literaturze
157. Kulinarna przeszłość i teraźniejszość : scenariusz lekcji dla I-III klasy gimnazjum - czas realizacji 1 lekcja / Małgorzata Stachowiak // Między Nami Polonistami. - 2007, nr 8, s. 21-22, 29
Motyw literacki-żywność
158. Latarnicy kultury polskiej, czyli nauka o samotności na dwa sposoby rozumianej / Maciej Pabisek// Zeszyty Szkolne. - 2007, nr 1, s. 28-33
Motyw literacki-samotność
159. Lekcja historii z eseistyką Wojciecha Karpińskiego / Lech Giemza // Zeszyty Szkolne. - 2007, nr 4, s. 27-33
Motyw literacki-wolność