3389187383

3389187383



6 | Sprawozdanie z Przejrzystości Dzia

W Zasadach Jakości Rewizji Finansowej wyodrębniliśmy

siedem czynników wpływających na jakość ustug:

1.    promowanie właściwych postaw przez kierownictwo firmy,

2.    współpraca z odpowiednimi klientami,

3.    jasno określone standardy i efektywne narzędzia rewizji finansowej,

4.    rekrutacja, rozwój i angażowanie do projektów pracowników z odpowiednimi kompetencjami,

5.    zobowiązanie do świadczenia wysokiej jakości usług,

6.    wykonywanie usług rewizji finansowej w sposób efektywny i skuteczny,

7.    zobowiązanie do nieustannego podnoszenia jakości świadczonych usług.

Promowanie właściwych postaw przez kierownictwo firmy jest gwarantem wysokiej jakości i warunkuje funkcjonowanie wszystkich pozostałych elementów sytemu kontroli jakości w skali całej firmy. Pozostałe czynniki składające się na proces kontroli jakości są współzależne i wzajemnie się wzmacniają. Poniżej przedstawiamy szczegółowy opis Zasad Jakości Rewizji Finansowej.

3.1 Promowanie właściwych postaw przez kierownictwo firmy

Kierownictwo KPMG pokazuje w jasny i wyraźny sposób swoje zaangażowanie w promowanie postaw mających na celu świadczenie wysokiej jakości usług, postępowanie zgodnie z wysokimi standardami etycznymi i rzetelne wykonywanie pracy.

Promowanie właściwych postaw przez kierownictwo firmy jasno pokazuje, że najwyższa jakość świadczonych usług jest priorytetem w naszych działaniach:

•    kultura organizacyjna, wartości oraz kodeks postępowania przedstawiają sposób w jaki wykonujemy naszą pracę,

•    konsekwentna i właściwie sformułowana strategia firmy uwzględnia jakość na wszystkich poziomach,

•    posiadamy określone przez kierownictwo wzory działania,

•    struktura zarządzania i jasno określone zakresy odpowiedzialności, powierzane są kompetentnym

i doświadczonym pracownikom, realizującym zadania w obszarze kontroli jakości.

Uczciwość i rzetelność to podstawowe cechy, których oczekują i na których polegają klienci KPMG. Te cechy wpisane są w nasze kluczowe wartości, które zaprezentowaliśmy w Załączniku A2.

Kluczowe wartości i wynikające z nich zobowiązania zawarte są w Kodeksie Postępowania, który określa odpowiedzialność pracowników na poszczególnych szczeblach organizacji firmy.

Stosowanie Kodeksu Postępowania KPMG leży u podstaw kultury naszej firmy opartej na przejrzystości i uczciwości oraz odpowiedzialności za działania. Postawy i zachowania, które naruszają Kodeks Postępowania lub obowiązujące standardy i regulacje, zauważone zarówno wśród pracowników jak i klientów są raportowane zgodnie z przyjętą polityką, która precyzuje tryb ujawnienia takich sytuacji oraz gwarantuje poufność i „bezpieczeństwo" osobom raportującym. KPMG International stworzyło globalne niezależne internetowe narzędzie raportowania, dostępne dla pracowników i stron trzecich, umożliwiające zgłaszanie uwag dotyczących niewłaściwych lub nieetycznych zachowań.

3.1.1 Obowiązki kierownictwa związane z zarządzaniem jakością i ryzykiem Senior Partner

Zgodnie z wymogami Międzynarodowego Standardu Kontroli Jakości nr 1, Andrzej Ścisłowski, Senior Partner, ponosi ostateczną odpowiedzialność za system kontroli jakości we wszystkich firmach KPMG w Polsce.

Partner ds. jakości i zarządzania ryzykiem Odpowiedzialność za systemy kontroli jakości i zarządzania ryzykiem na poziomie operacyjnym spoczywa na partnerze

© 2015 KPMG Audyt spółka z ograniczona odpowiedzialnością sp.k. jest polaka spółką komandytową i członkiem sieci KPMG składającej się z niezależnych spółek



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Sprawozdanie z Przejrzystości Dzia 3.3.2.6 Niezależność firmy Duży udział wynagrodzenia za
Sprawozdanie z Przejrzystości Dzia 3.3.2.7 Konflikt interesów Do identyfikacji i zarządzania
:
161 Sprawozdanie z Przejrzystości Działania Usługa rewizji finansowej zostaje uznana za zakończoną t
Moduł VII Przychody - rachunkowość i rewizja finansowa (16 godz.) Moduł VIII Badanie sprawozdań
Rewizja finansowa semestr letni 2011/2012 Badanie sprawozdań finansowych jest jednym z elementów
semestr letni 2011/2012 Rewizja finansowaWiarygodne sprawozdanie finansowe Proces rewizji

więcej podobnych podstron