2588001958

2588001958



Instrukcja dla pracowników Urzędów Pocztowych w zakresie obsługi rachunków Pocztowych Kont

Rozdział 74 Gospodarka kopertami dla bankowości elektronicznej.

1.    Bank przekazuje do Pocztowych Stanowisk Finansowych z dostępem do strony internetowej    paczki z

kopertami zawierającymi kompletny zestaw dokumentów niezbędnych do uruchomienia usług bankowości elektronicznej do rachunku Posiadacza. Każda koperta oznakowana jest w sposób umożliwiający zidentyfikowanie jej jako koperty dla bankowości elektronicznej.

2.    Każda koperta zawiera komplet dokumentów dla pojedynczego Klienta. W przypadku rachunku wspólnego każdy ze Współposiadaczy zainteresowany usługami bankowości elektronicznej powinien podpisać oddzielną umowę o świadczenie tych usług, co oznacza konieczność wydania każdemu ze Współposiadaczy oddzielnej koperty dla bankowości elektronicznej. W każdej przesłanej paczce z kopertami dla bankowości elektronicznej umieszczony jest raport, zawierający informację o dostarczonej przesyłce (wzór raportu zawiera zał. 1).

3.    Po otrzymaniu paczki wyznaczony przez naczelnika UP pracownik sprawdza, czy jej zawartość jest zgodna z informacjami zawartymi w raporcie, tj. czy zgadza się liczba kopert w paczce i czy każda z nich oznakowana jest jako koperta dla bankowości elektronicznej. Zgodność potwierdza uzupełniając raport, po czym wysyła informację do Banku pocztą elektroniczną na adres: psf24@pocztowy.pl, a przypadku, gdy nie posiada dostępu do poczty elektronicznej faksem na numer: 0-52-3499-450.

Uwaga:

Jeżeli występuje niezgodność pomiędzy przesyłką a dołączonym do niej raportem, pracownik UP powinien bez zbędnej zwłoki skontaktować się z Bankiem, telefonując pod nr podany w raporcie lub wysyłając informację na adres psf24@pocztowy.pl, jednocześnie podając swoje dane kontaktowe (imię, nazwisko i numer telefonu).

4.    Otrzymane koperty z kartami oraz hasłami pracownik UP wkłada do szafy zamykanej, dostępnej tylko dla upoważnionych osób. Fakt przyjęcia kopert odnotowuje w raporcie dot. stanu posiadanych kopert dla bankowości elektronicznej. Rozpoczynając pracę w danym dniu, pracownik UP przenosi wybraną ilość kopert na swoje stanowisko pracy. Pod koniec dnia pracy, pracownik UP zobowiązany jest ponownie umieścić w szafie zamykanej koperty niewykorzystane w danym dniu pracy.

5.    Wydanie koperty Klientowi pracownik UP odnotowuje w raporcie dot. stanu posiadanych kopert dla bankowości elektronicznej.

6.    Gdy liczba kopert z hasłem/kopert z kartą, którymi dysponuje Urząd Pocztowy, spadnie do połowy liczby otrzymanych w pierwszej przesyłce, wyznaczony pracownik UP przekazuje na adres poczty elektronicznej psf24@pocztowy.pl lub na numer faksu 0-52-3499-450 wniosek o przekazanie uzupełniającej dostawy.

Rozdział 74/strona 1/08.2009



Wyszukiwarka