2588001959

2588001959



Instrukcja dla pracowników Urzędów Pocztowych w zakresie obsługi rachunków Pocztowych Koni

Rozdział 75 Zawieranie umowy o usługi bankowości elektronicznej Pocztowy24 i PocztowySMS na Pocztowym Stanowisku Finansowym z dostępem do strony internetowej

Uwaga:

Jeżeli na Pocztowym Stanowisku Finansowym nie ma w danym momencie osoby posiadającej pełnomocnictwo do podpisywania umów w imieniu Banku lub gdy wystąpienie problemów technicznych uniemożliwia w danym momencie dostęp do strony internetowej, wówczas nie należy stosować niniejszej procedury, ale przejść do procedury zawierania umowy o usługi bankowości elektronicznej w Urzędach Pocztowych nie posiadających Pocztowego Stanowiska Finansowego oraz bez dostępu do strony internetowej (procedura ta znajduje się w Rozdziale 76).

Jeżeli klient nie jest zainteresowany podpisaniem umowy o usługę Pocztowy24, a jedynie umowę o usługę PocztowySMS, nie wolno wykorzystywać do tego celu formularzy znajdujących się w kopertach. Umowę o usługę PocztowySMS, należy zawrzeć na osobno dostarczonych formularzach.

Ilekroć w rozdziale tym mowa o pracowniku UP, rozumieć należy, że chodzi o pracownika UP na Pocztowym Stanowisku Finansowym, posiadającym pełnomocnictwo do podpisywania umów w imieniu i na rzecz Banku.

1.    Umowę o usługi bankowości elektronicznej może podpisać:

1)    nowy Klient Banku, w przypadku, gdy jednocześnie podpisuje on umowę rachunku stając się Posiadaczem lub Współposiadaczem takiego rachunku,

2)    dotychczasowy Klient Banku będący już Posiadaczem lub Współposiadaczem rachunku,

2.    Jeżeli Klient podpisuje jednocześnie umowę o prowadzenie rachunku, do którego zamierza także ustanowić dostęp poprzez bankowość elektroniczną, wówczas w pierwszej kolejności należy przeprowadzić procedurę związaną z otwarciem nowego rachunku, a w drugiej kolejności przystąpić do czynności związanych z podpisaniem przez Klienta umowy o usługi bankowości elektronicznej.

3.    W przypadku, gdy Klient zawierający umowę Konta Oszczędnościowego decyduje się na podpisanie umowy o usługi bankowości elektronicznej tylko w zakresie usługi PocztowySMS, należy wykorzystać druk umowy o usługi bankowości elektronicznej dołączony przez Bank do umowy Konta. Umowa ta ma zaznaczoną domyślnie opcję "PocztowySMS". Jednocześnie Pracownik UP nie posiadający systemu zintegrowanego wypełniając e-wniosek o Konto zaznacza ten fakt we wniosku elektronicznym lub Pracownik UP posiadający system zintegrowany w e-wniosku o usługi bankowości elektroniczne.

4.    Jeżeli Klient zawierając umowę decyduje się na podpisanie umowy zarówno na usługę Pocztowy24 jak i usługę PocztowySMS, wówczas pracownik UP otwiera w obecności Klienta kopertę dla bankowości elektronicznej.

5.    Każda z kopert dla bankowości elektronicznej przekazanych przez Bank w paczce do UP zawiera następujące dokumenty:

1)    Umowa o usługi bankowości elektronicznej Pocztowy24 i PocztowySMS (2 egzemplarze)

2)    Załącznik nr 1 - Szczegółowe ustalenia dotyczące świadczenia usług Pocztowy24 i PocztowySMS (2 egzemplarze)

3)    Załącznik nr 2 - Warunki świadczenia usług bankowości elektronicznej Pocztowy24 i PocztowySMS (1 egzemplarz)

4)    Wyciąg z taryfy opłat i prowizji (1 egzemplarz)

5)    Koperta z hasłem dostępu dla usługi Pocztowy24 (zamknięta) (1 egzemplarz)

6)    Koperta z kartą kodów dla usługi Pocztowy24 (zamknięta) (1 egzemplarz)

7)    Lista dokumentów znajdujących się w kopercie

6.    Po otwarciu w obecności Klienta koperty dla bankowości elektronicznej, pracownik UP sprawdza kompletność znajdujących się w tej kopercie materiałów, odznaczając poszczególne pozycje na załączonej do koperty liście dokumentów. W przypadku, gdy pracownik UP stwierdzi brak w kopercie jednego lub więcej dokumentów wyszczególnionych na załączonej do koperty liście zobowiązany jest wykonać następujące czynności:

1)    odłożyć niekompletną kopertę i otworzyć w obecności Klienta inną kopertę dla bankowości internetowej, przeprowadzając ponownie proces oceny kompletności zawartych w kopercie dokumentów,

2)    po obsłużeniu Klienta, odnotować fakt niekompletności koperty w prowadzonym raporcie dotyczącym stanu posiadanych kopert,

3)    pod koniec danego dnia pracy, odesłać do Banku w jednej przesyłce wszystkie niekompletne koperty z danego dnia zgodnie z procedurą przesyłania dokumentów.

Rozdział 75/strona 1/08.2009



Wyszukiwarka