2588001960

2588001960



Instrukcja dla pracowników Urzędów Pocztowych w zakresie obsługi rachunków Pocztowych Kont

7.    W przypadku, gdyby okazało się, że wyjęta z koperty dla bankowości elektronicznej koperta z hasłem dostępu dla usługi Pocztowy24 lub koperta z kartą kodów dla usługi Pocztowy24 nie są zamknięte lub istnieje uzasadnione podejrzenie, że którakolwiek z tych kopert została naruszona, pracownik UP powinien potraktować taką kopertę dla bankowości elektronicznej jak kopertę z niekompletnymi materiałami i zastosować procedurę opisaną w punkcie 5.

8.    Przed przekazaniem Klientowi druku umowy do wypełnienia, w załączniku nr 1 do umowy pracownik UP wpisuje w pkt. 1 numer rachunku, do którego Klient chce ustanowić dostęp poprzez bankowość elektroniczną. Numer ten pracownik UP uzyskuje:

1)    W przypadku nowego Klienta - poprzez przepisanie numeru NRB z umowy rachunku, do którego Klient chce ustanowić dostęp poprzez bankowość elektroniczną.

2)    W przypadku Klienta posiadającego już rachunek - poprzez odszukanie w systemie okienkowym numeru rachunku tego Klienta (jest to jednocześnie sprawdzenie czy Klient ten faktycznie jest Posiadaczem rachunku) np. w operacji 650 - Kontrola salda,

3)    w przypadku podpisywania umowy o usługi bankowości elektronicznej w UP bez systemu zintegrowanego dla Klientów zakładających Konto Oszczędnościowe, numer NRB Konta Oszczędnościowego uzyskany po wysłaniu e-wniosku o Konto. Dodatkowo w polu przeznaczonym na wpisanie identyfikatoraSMS należy wpisać "NKO".

9.    Następnie pracownik UP powinien wpisać w Załączniku nr 1 do umowy w pkt. 6 ppkt. 1) litera a) numer koperty z hasłem dostępu, a w literze b) numer koperty z kartą kodów, Numery tych kopert są na nich nadrukowane (zobacz załącznik nr 2).

10.    Po wpisaniu w Załączniku nr 1 do umowy numeru rachunku Klienta (punkt 1) i numerów kopert z hasłem dostępu i kartą kodów (punkt 6), pracownik UP wydaje Klientowi do wypełnienia druk umowy o usługi bankowości elektronicznej wraz z Załącznikami nr 1 i nr 2 oraz Wyciągiem z taryfy opłat i prowizji.

Uwaga:

1.    W przypadku, gdy podpisaniem umowy są zainteresowani Współposiadacze, każdy z nich podpisuje osobną umowę o usługi bankowości elektronicznej. Każdemu ze współposiadaczy należy wydać odrębną kopertę dla bankowości elektronicznej.

2.    Koperta z hasłem jest mniejsza od koperty z kartą i nie ma napisów. Zdjęcia kopert zawiera załącznik nr 2 do niniejszej procedury, należy wpisać numery z miejsc wskazanych na zdjęciach.

11.    Pracownik UP powinien służyć Klientowi pomocą w zakresie informacji o zasadach wypełniania umowy i załącznika nr 1, które to zasady zawiera załącznik nr 5 do niniejszej procedury.

12.    Pracownik UP odbiera od Klienta wypełnioną i podpisaną umowę o usługi bankowości elektronicznej Pocztowy24 i PocztowySMS. Po sprawdzeniu jej kompletności i poprawności,(w tym także załącznika nr 1) oraz zgodności podpisów Klienta ze wzorem podpisu na umowie o usługi bankowości elektronicznej, pracownik UP opatruje oba egzemplarze umowy i oba egzemplarze załącznika nr 1 datownikiem i podpisem jako potwierdzenie zgodności danych Klienta oraz autentyczności złożonego przez Klienta podpisu oraz odciskiem pieczęci podpisowej i podpisem w miejscu przeznaczonym na podpis osoby reprezentującej Bank. Obok podpisu na oryginale umowy wpisuje numer okręgowy UP.

13.    Pracownik UP powinien zarejestrować dane dotyczące umowy o usługi bankowości elektronicznej na stronie internetowej w oparciu o dane zawarte w Załączniku nr 1 do tejże umowy. Po zarejestrowaniu umowy na stronie internetowej, zostanie wyświetlony identyfikator www Klienta, który należy wpisać na umowie w miejscu identyfikator www i nr umowy.

14.    Pracownik UP informuje Klienta, że usługa będzie aktywna po otrzymaniu przez Klienta na adres poczty elektronicznej podanej w umowie, informacji o aktywacji usługi, lub w przypadku braku adresu poczty elektronicznej, aktywacja usługi nastąpi najpóźniej w następnym dniu roboczym.

Uwaga:

Rejestracja umowy na stronie internetowej jest niezbędna do aktywacji przez Bank usługi bankowości

elektronicznej dla wskazanego rachunku Posiadacza. Fakt dokonania rejestracji, pracownik UP komunikuje

Bankowi poprzez umieszczenie w lewym górnym rogu pierwszej strony Umowy o usługi bankowości

elektronicznej Pocztowy24 i PocztowySMS tekstu "ZAREJESTROWANO" i opatrzenia go datownikiem.

15.    Pracownik UP wydaje Klientowi kopertę dla bankowości elektronicznej zawierającą następujące dokumenty:

Rozdział 75/strona 2/08.2009



Wyszukiwarka