1947995968

1947995968



zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę umiejętność wśród uczniów.

Odpowiedź:

Po pierwsze, proponuję, aby Państwo ćwiczyli z uczniami umiejętność stawiania tezy przy okazji omawiania krótkich tekstów lirycznych i epickich. Wówczas młodzieży będzie łatwiej wyłapać problem wskazany w przywołanym tekście kultury i na tej podstawie sformułować tezę. Po drugie, należy pamiętać, aby podczas analizy różnych dzieł na lekcjach polonista stawiał uczniów w sytuacji problemowej, niejako zmuszając ich do postawienia tezy i uargumentowania swojego stanowiska. Doskonałym sposobem rozwijania umiejętności stawiania tezy jest ukazywanie młodzieży różnych sposobów odczytania (recepcji) tego samego tekstu kultury, a następnie wybranie jednej z propozycji i uargumentowanie swojego stanowiska. Do tych praktyk potrzebna jest jednak znajomość metodologii poststrukturalnych. Pytanie 15.:

Czy na egzaminie ustnym z języka polskiego może pojawić się kadru filmu lub jakiś inny, nieliteracki, tekst kultury?

Odpowiedź:

Z tego, co informuje CKE nie będzie raczej kadru z filmu, może się pojawić plakat teatralny, instalacja, rzeźba, obraz itp.

Pytanie 16.:

Czy można zadawać uczniowi pytania naprowadzające, jeśli w części dialogowej nie udzieli żadnej odpowiedzi?

Odpowiedź:

W trakcie części dialogowej komisja odnosi się wyłącznie do wypowiedzi monologowej ucznia, nauczyciele nie mogą zadawać pytań naprowadzających.

Pytanie 17.:

Podczas e-warsztatów wykorzystywali Państwo karty pracy. Czy uczeń dostanie takie same podczas egzaminu? Czy to tylko materiał ćwiczeniowy?

Odpowiedź:

Nie, uczeń podczas egzaminu nie otrzyma żadnych kart. Użyte podczas pracy materiały to środek dydaktyczny o charakterze ćwiczeniowym przygotowany na potrzeby e-warsztatów. Odpowiedź WSiP-u:

Karty pracy są dostępne w naszym serwisie Nowa Matura: wsip.pl/nowa-matura.

Pytanie 18.:

Czy dla uczniów technikum, mających np. w klasie pierwszej i drugiej po dwie godziny

5



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę
zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę
zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę
zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę
zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę
zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę
zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę
zaproponować kilka przykładowych (ale zróżnicowanych) ćwiczeń pozwalających poloniście rozwijać tę
194 PROBLEMATYKA PHYSIS. BYTU I KOSMOSU ale nie tematykę próżni; Melissos rozwijał tę tematykę,
194 PROBLEMATYKA PHY$I$. BYTU I KOSMOSU ale nie tematykę próżni: Melissos rozwijał tę tematykę,
ĆWICZENIA MANULANE Z WYKORZYSTANIEM FARB W tym tygodniu chciałabym zaproponować kilka ćwiczeń z
• ĆWICZENIE • wieźmy teraz rysowanie kadrów iżej znajduje się kilka przykładów ścić na
otwf Kilka przykładów wyboru ćwiczeń i kolejności ich wykonywania: 1)    Uda,
26 (594) waną skrzypaczka, ale gdy przykładałam się do ćwiczeń, wychodziło mi io całkiem nieźle. Poz

więcej podobnych podstron