4087490601

4087490601



e-book: 15 ćwiczeń zarządzania czasem

Praktyczne narzędzia do wykorzystania dla każdego stanowiska pracy_7

stracić pracę. W najgorszym przypadku szef obrazi się na mnie lub spojrzy na mnie mniej przychylnym okiem.

Nieumiejętność odmawiania - nie potrafię odmawiać, nie wychodząc na frajera. Wydaje mi się, że jak będę za często używać słowa „nie", nikt nie będzie chciał ze mną pracować, a szef oceni mnie jako niekooperatywnego i niechętnego do pomocy.

Nieznajomość swoich możliwości - nie zdaję sobie sprawy, że nadchodzące zadania zabiorą mi aż tyle czasu. Nie jestem w stanie skupić się na jednym, więc ciągle staram się dopinać jednocześnie kilka obowiązków. Potrafię zostawić wszystko i obejrzeć z kolegami mecz, zakładając, że jakoś potem uda się wszystko nadrobić.

Nieumiejętność delegowania - nie potrafię oprzeć się pokusie robienia wszystkiego samemu. Jestem przekonany, że moi pracownicy nie są w stanie wykonać większości zadań tak dobrze, jak ja.

Nawet zgłębienie najbardziej tajemnej wiedzy z zakresu zarządzania czasem nie wyleczy Cię z przerośniętego ego. Jeśli po zrobieniu rachunku sumienia orzekłeś, że Twoje przeciążanie ma swoje źródło właśnie w rozdmuchanej ambicji - cóż, zastanów się, do czego doprowadzi Cię ta droga. Do pracoholizmu? Do wypalenia? Do otyłości, uzależniania od alkoholu lub papierosów? A może do samotności? Czy to nie jest zbyt wysoka cena nawet za najwyższy stołek? Decyzję pozostawiam samodzielnej ocenie każdego z czytelników.

Jeśli zaś identyfikujesz się z pozostałymi przyczynami przeładowania obowiązkami, przede wszystkim zweryfikuj swoje kluczowe obowiązki na tyle czytelnie, abyś potrafił odróżniać je od zadań, które podejmujesz, ponieważ inni Cię do tego skłaniają. Nie zajmuj się wszystkim, czym chcą Cię zaabsorbować współpracownicy. Zamiast tego zapytaj, do czyich kompetencji należy zajęcie się danym problemem. Jeśli „napastnik" nadal nie daje za wygraną, powiedz, że nie możesz wprawdzie wziąć na siebie tego zadania, ale postarasz się pomóc osobie, która się go podejmie.

Naucz się mówić „nie" nie tylko współpracownikom, ale także szefowi. Może Ci się wydawać, że jak odmówisz szefowi, Twoje notowania u niego gwałtownie spadną. Spójrz jednak na to z innej strony - sam kształtujesz wizerunek osoby, która weźmie na siebie każdą pracę, której nikt inny nie chce. Jak nazwałbyś takiego pracownika? No właśnie. Niestety, nadal nie wiesz, jak się mówi „nie" do szefa.

©kspertopl Księgarnia dla fachowców z e-bookami z wielu branż



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
12 e-book: 15 ćwiczeń zarządzania czasem Praktyczne narzędzia do wykorzystania dla każdego stanowisk

więcej podobnych podstron