4087490616

4087490616



stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość, zwiększając szansę powodzenia w szkole i w życiu. Ma ono również stworzyć dzieciom warunki, w których znajdą odwagę, aby podjąć wyzwania i wykorzystać własne możliwości.

Uniwersalnym sposobem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka, w tym osobowość twórczą, są zajęcia plastyczne, teatralne i muzyczne.

Program „Twórczy przedszkolak” uwzględnia potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci w wieku 3 - 6 lat oraz stanowi ważny element w edukacji dzieci i wskazuje główne kierunki pracy nauczyciela z dziećmi w rozwoju ich twórczości artystycznej.

Treści programowe programu odwołują się do wskazań Podstawy Programowej - obszary: 7.1);7.2);8.1);8.2);8.3);8.4);9.1);9.2);9.3).

Realizacja programu przyczyni się do ogólnego rozwoju dziecka, wielowarstwowego poznawania przez niego rzeczywistości. Pozwoli na rozwój zdolności i indywidualności dziecka, a także na przeżywanie przez niego radości i szczęścia. Umożliwi mu aktywne poznawanie świata zgodnie z jego potrzebami, zainteresowaniami i dążeniami.

II PROGRAM ZAWIERA:

•    główne cele edukacyjne oraz wskaźniki osiągnięcia założonych celów,

•    sposób przeprowadzenia ewaluacji,

•    sposoby rozwijania ekspresji plastycznej, teatralnej i muzycznej dzieci i warunki realizacji.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość,
stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość,
stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość,
IMG61 (3) 42 Haydm Whiti dzięki którym artysta wyraża swoją wizję świata, a naukowiec formułuje hip
do kolcowej konsumpcji i dalej do operacji recyklingu, dzięki którym wracają one do obiegu materiałó
563592Y874012013690140572154 n KOENZYMY Kofaktory są to związki, dzięki którym enzymy ujawniają swo
Sposoby poruszania sic; Pierwotniaki wykształciły różne organella ruchu, dzięki którym są one zdolni
METODY AKTYWIZUJĄCE o pomoce i wskazówki, dzięki którym uczeń poszerza swoją wiedzę,
57090 Obrazu4 ROZDZIAŁ IXUczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju1. Wybitne zdolności ogólne Prob
Zdjęcie 0213 CEL PODMIOTOWY (2) Rozwój zdolności ogólnych, pozostający w związku z kształtowani
ZESTAW KONTROLNY DO ROZPOZNANIA OGÓLNYCH ZDOLNOŚCI DZIECKA Strona 2 OZNAKI TALENTU MAŁEGO DZIECKA SP
Praktyki zawodowe - część szczegółowa Efekty kształcenia Realizacja zajęć dzięki którym
kupisiewicz dydaktyka ogólna6 214 Dydaktyka ogólna malnemu rozwojowi sil i zdolności poznawczych dz
5 1 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kształcenie i rozwój języka dzieci

więcej podobnych podstron