3664983681

3664983681



Zadanie 4. (0—4)

Przeczytaj tekst, który został podzielony na trzy części (A-C) oraz pytania go dotyczące (4.1.-4.4.). Do każdego pytania dopasuj właściwą część tekstu. Wpisz rozwiązania do tabeli.

Uwaga: jedna część tekstu pasuje do dwóch pytań.

In which paragraph does the author

4.1.

provide an explanation of a term essential for understandmg how the gamę works?

B

4.2.

mention ideas for maknig use of the gamę in real life?

C

4.3.

explam how the garnę adjusts to the players' reactions?

A

4.4.

refer to a device necessaiy to momtor the player's anxiety?

B

A SC ARY GAMĘ

A.    In the deptks of a haunted liouse. sometlńng is following you. It’s getting closer. you can sense it creeping up behind you. Luckily. you can make the ghosts recede. Ali you have to do is take control of your emotions. Youre m Ne\e)-mind. an unusual \ideo gamę developed by Erui Reynolds. To complete each level, the players have to overcome then fear. If they let stress get the better of them. the screen will get shakier and the feeling of imminent danger will intensify. If they manage to calm down. for instance. by slowing down then breatlnng. the gamę will ease up.

B.    Reynolds staited working on Nevermind when she was in an mteractive media master's program at the University of Southern Cahfomia m 2009. She was fascinated by biofeedback. which is a process based on technolog}- tliat reads the player’s heartbeat. facial expressions or eye morement. and decided to apply it in the gamę she was developing for her thesis. In order for the garnę to read physiological responses. the player has to wear a heait ratę sensor, which detects the fear or tension tliat one is feeling at any given moment. In the case of games like tlńs. where emotions come into play. the outcomes are less obvious than in the case of conventional games.

C.    There has been a lot of talk in the video gamę industry about playmg games for morę than just entertainment. Winie most horror video games seek to proYide just an exciting thrill. Nevermind has greater ambitions. Reynolds and her team are hoping it can be developed as a tool to teach people how to manage anxiety and improve then State of mind. The aim. says Erin. is for players to practise being mindfiil of then stress level and leam how to stop then fears from taking control ni nerve-wracking simations.

adaptedfrom hnp: ’ blogz.smith:oniar.mag com

PRZENIEŚ ROZTll4Z.Ł\Li NA EARTĘ ODPOJUEDZL

MJA-1R


Strona 4 z 15



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zadanie 4. (0-4) Przeczytaj tekst, który został podzielony na trzy części (A-C), oraz pytania go dot
flying a la?rte Przeczytaj tekst, który został podzielony na trzy części a)-c). Do każdego pytania 1
of area. Zgodnie z Nową koncepcją strategiczną Sojuszu sity zbrojne NATO zostały podzielone na trzy
Opracowanie zostało podzielone na cztery części: A.    Wycinanki - ćwiczenia kształcą
1. Wstęp1.2 Ogólna koncepcja pracy Praca dyplomowa została podzielona na trzy rozdziały. W pierwszym
Zadanie 20. (0-3) Prostokątną działkę o powierzchni 3750 nr podzielono na trzy prostokątne działki o
Konspekt został podzielony na trzy lekcje, które zawierają materiał tematyczny z danej kategorii. Ni
LrEfekty pracy zespołu inter/multidyscyplinarnego O Dziecko zostało podzielone na różne części:
MAZURKI MAZURKI Zagnieść kruche ciasto, podzielić na trzy części, do jednej dodać kakao. Z biał

więcej podobnych podstron