3818438192

3818438192



Temat: Komunikacja w organizacji. Plan:

Dlaczego skuteczne zarządzanie nie może odbywać się bez komunikacji?

Fioła i znaczenie komunikacji w pracy menedżerów

Podstawowe łoimy komunikacji w organizacji: inteipersonalna /pisemna, ustna/ otganizacyjna, pionowa, pozioma: elektroniczna Poimy komunikacji nieformalnej i ich znaczenie Baiieiy w komunikacji i sposoby ich pokonywania

KOMUNIKACJA —proces polegający na słownym lub bezsłownym przesyłaniu informacji, kształtujący relacje między ludźmi Komunikacja jednokierunkowa-przesyłanie informacji od jednej osoby do drugiej bez sprzężenia zwrotnego Komunikacja dwustronna - proces przesyłania informacji od jednej osoby do drugiej, w którym pojawia się sprzężenie zwrotne.

Komunikacja jest EFEKTYWNA, gdy wiadomość odbici ara jest ptzed odbiorcę dokładnie w takim znaczeniu, jakie jest zgodne z intencją nadawny Zależy ona od podobieństwa umiejętności komunikacyjnych, postaw, stopnia i rodzaju wykształcenia, społecznych doświadczeń i kultury nadawcy i odbiorcy.

Dobra komunikacja to proces dwustronny;

Nadawca daje odbiorcy szansę na zadawanie pytań i formułowanie komentarzy o tym, co zostało powiedziane, aby wyjaśnić niezrozumiale kwestie. Jeżeli nadawca nie stworzy tej szansy, komunikacja przekształci się w zwykłe informowanie."

ELEMENTY PROCESU KOMUNIKACJI:

(Kto mówi? Co mówi? W jaki sposób? Do kogo? Z jakim skutkiem?)

•    Nadawca (źródło wiadomości) -    kodowanie

   Wiadomość jako taka

•    Kanał (przepływu wiadomości)

•    Odbiorca - dekodowanie

•    Skutek (wywoływany u odbiorcy)

•    Dlaczego komunikacja jest podstawą skutecznego zarządzania organizacjami?

Komunikacja jest podstawą funkcjonowania każdej organizacji Jej szczególna rola wynika z powiązania z zarządzaniem Skuteczna komunikacja jest niezbędna kadrze kierowniczej do informowania pracowników o polityce firmy i planach ich dotyczących, natomiast pracownikom do przedstawiania własnego zdania odnośnie dotyczących ich działali.

Procesy planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania wymagają skutecznej komunikacji. Menedżerowie komunikują się z innymi opracowując plany, rozdzielając zadania, organizując pracę podległych ludzi i zespołów, motywując pracowników i przedstawiając im ocenę ich działali, kontrolując wyniki pracy.

Komunikacja służy osiągnięciu celów i zadań organizacji.

Więź informacyjna towarzyszy wszystkim pozostałym więziom w organizacji i jest warunkiem ich realizacji.

Umożliwia ona porozumiewanie się pomiędzy pracownikami, a także na linii przełożony - podwładny Dzięki niej możliwa jest synchronizacja działali oraz informowanie o stopniu wykonania zadania.

W każdej organizacji powinny być prowadzone narady i negocjacje, których nieodzownym elementem jest właśnie KOMUNIKACJA pomiędzy jej członkami. Komunikując się rozwiązujemy problemy tkwiące w przedsiębiorstwie, zapoznajemy się z potrzebami jego członków. W procesie komunikacji przekazujemy sobie różne pomysły, idee, koncepcje rozwoju fir my lub skuteczne metody rozwiązania postawianego problemu.

•    Dlaczego komunikacja interpersonalna jest podstawą skutecznej komunikacji w organizacjach?

Podaj przykłady

Komunikacja towarzyszy wszystkim procesom w organizacji:

Rozmow a kwalifikacyjna

komunikacja pomaga w pozyskaniu najlepszego pracownika Rozmowa delegująca

podział zadań w organizacji dla sprawnego funkcjonowania, wyznaczanie obszarów odpowiedzialności Objaśnianie szczegółów - jeśli pracownik zakomunikuje, że zadanie jest zbyt ciężkie kierownictwo może bez problemu zlecić je komuś innemu, co nie narazi organizacji na straty.

Rozmowa oceniająca

można wspólnie rozwiązać problemy związane z zachowaniami wymagającymi poprawy, co będzie korzystne zarówno dla firmy jak i dla pracownika Rozmowa motywująca

odpowiednio zmotywowany pracownik będzie bardziej efektywny i potraktuje cele firmy jako swoje własne Rozmowa o charakterze doradczym

pomaganie i wspieranie podwładnych w pr oblemach wpływających na wykonywanie pracy



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
MARCIN SZYMCZAK 26 tern przechowywania i prezentacji treści nie może obyć się bez zaawansowanego
18 Robert Wojciech Włodarczyk pamiętać, że dynamizowanie popytu globalnego nie może odbywać się
20189 Obraz5 XIII. Państwo: jednostka i obywatel 150.    Wiemy, że państwo nie może
IMG$82 (4) nie nie może obejść się bez wyłącznej kompetencji nauczyciela. Poza tym przeszkodę stano
DSC00527 22 Między konstrukcją a destrukcją... Str I drugi schemat, ruchu—spoczynku nie może obyć si
62233 Obraz8 (23) Holowanie pojazdu Holowanie nie może odbywać się przy dkości przekraczającej
§4 Praktyka nie może odbywać się w warunkach szkodliwych dla zdrowia. §5 Instytucja nie jest
skanuj0139 bmp 278 MOTYWOWANIE W ZARZĄDZANIU 112. Dlaczego w procesie zarządzania nie struktury, lec
Karta pracy N3 Język polski nowaera 1. Dlaczego w podanych sytuacjach nie warto kierować się zdaniem
DSC00227 m ennościach kultury, tradycji i mentalności. Sądzą oni, że i w przysriofa zarządzanie nie
czuję głód. . . ; dziennikarz nie może bać się realizacji marzeń, może wymyślać temat, tylko musi go

więcej podobnych podstron