2808184909

2808184909



Podstawy marketingu, Metoda GE

0 METODA GE (GENERAL ELECTRIC)

Metoda GE jest rozwinięciem metody BCG, idea zastosowania jest podobna, eliminacja uproszczeń, słabości, zrezygnowano zatem z jednowymiarowych wielkości: udział w rynku, dynamika wzrostu sprzedaży. Atrakcyjność rynku ustala się przy pomocy kilkunastu elementów:

1.    wielkość rynku- im większy rynek tym bardziej atrakcyjny

2.    tempo wzrostu rynku (dynamika)- im wyższa dynamika tym rynek jest bardziej atrakcyjny

3.    rentowność- im większa rentowność tym rynek jest bardziej atrakcyjny

4.    atrakcyjność konkurencji- rynek na którym działa wielu silnych konkurentów jest mniej atrakcyjny

5.    bariery wejścia na dany rynek i wyjścia z rynku- wzrost barier wejścia i obniżenie barier wyjścia sprzyja atrakcyjności rynku

6.    ekonomika skali- możliwość sprzedaży na danym rynku danego wolumenu produktów zwiększa jego atrakcyjność

Każdy z wymienionych czynników jest rangowany (0-9), a następnie oceniany dla danej branży.

Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa jest wielowymiarowa, ustalana wg kryteriów:

1.    udział firmy w rynku- im większy tym pozycja konkurencyjna wyższa

2.    zysk w stosunku do konkurentów- im większe nasze zyski w porównaniu do konkurenta tym silniejsza pozycja konkurencyjna

3.    znajomość rynku- im lepsza znajomość rynku, nabywców, potrzeb, preferencji tym

większa siła firmy, jej pozycja konkurencyjna

4.    umiejętności marketingowe w porównaniu z konkurencją- jeśli są one duże to zwiększa się pozycja konkurencyjna

5.    sposób zarządzania firmą- jeśli firma jest nowocześnie zarządzana to pozycja konkurencyjna jest silniejsza

Każdy z wymienionych czynników jest rangowany (0-9).

Macierz GE jest macierzą 9- połową, pola wyrażają poziomy atrakcyjności rynku oraz trzy poziomy pozycji konkurencji. Każde pole wskazuje na zalecane sposoby działania, typy strategii:



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
16 Przemysław Bibik, Janusz Narkiewicz, Martyna Ulinowicz, Marcin Żugaj Metoda WLS jest rozszerzenie
54750 P1010194 (2) Metoda koincydencyjna jest odmianą metody różnicowej, koincydencja mnoczem wystan
J. German: PODSTAWY MECHANIKI KOMPOZYTÓW WŁÓKNISTYCH ♦    Metoda kontaktowa Jest to
IMG107 Zestaw 1 U rdzawnikowych podstawka tworzy się na: Metoda kwarantannowa jest (wybierz nąjytacc
skanowanie0021 3 ŚWIETLNE METODY REJESTRACJI RUCHU METODA KINEMATOGRAFICZNA Jest jedną- z podstawowy
( Menu ę e19_styczen_2017
kolejnych podstawień jak i metodą logarytmowania, jaki wpływ miały poszczególne czynniki na wielkość
71 (70) 4. METODA PROMOCJI MIASTA4.1. Schemat metody promocji Dorobek naukowy marketingu przedsiębio
Biofizyka (10) Odtwarzanie obrazu przestrzennego na podstawie projekcji metodą sumowania. Obraz osta
CCF20110307047 Uo/.vii
74689 P1010195 (2) Metoda wychyłeniowa. Jest to metoda polegająca na wyznaczaniu wartości wielkości
Macierz GE - została opracowana w latach 70-tych przez General Electric. W tej metodzie dzieli się c
Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi i zaawansowanymi metodami
Podstawowe pojęcia METODA SONDAŻU DIAGNOSTYCZNEGO Zasady układania pytań: 1.Ogólne: a.
Scan0039 © J. Pelc WMT/77 WSTĘP DO METODY ELEMENTÓW SKOŃCZONYCH. PODSTAWOWE POJĘCIA. Metoda Elementó

więcej podobnych podstron