5020058229

5020058229



Metody ilościowe i jakościowe w badaniach marketingowych.


Kwestionariusz- podstawowe narzędzie w badaniach ankietowych stanowiące przygotowany i podporządkowany celom badania zbiór pytań.

Siedmioetapowy proces budowy kwestionariusz :


Określenie celu i problemu badawczego


Sformułowanie wstępnej listv pytań

i ' ' *


Wstępne skalowanie odpowiedzi

L


Wstępne sprawdzenie przez rozmowy z kolegami

_T


Wstępne sprawdzenie w ^konsultacjach z kierownictwem


Wstępne sprawdzenie przez konsultacje naukowe


Konstrukcja kwestjonariusza próbnego


Pomiar próbny


_s

Modyfikacje pozycji

t_

*

kwestionariusza w wyniku analizy

logicznej

,


Opracowanie ostatecznej wersji kwestionariusza


Metody ilościowe

Odpowiadają na pytanie „ile?


Metody jakościowe

Odpowiadają na pytania: „dlaczego?"


„co?",    „jak?",


Narzędziem    pomiaru    jest

kwestionariusz(pytania o niezmiennej, ustalonej formie; przeważają pytania zamknięte)


Swobodny    sposób    uzyskania

informacji( scenariusz i pytania są jedynie zarysem wywiadu; pytania otwarte)


Większość pytań ma rozstrzygający

Dobór próby: losowy; kwotowy Większe próby (200-1000 osób)


charakter


Większość pytań ma charakter eksploracyjny Dobór próby: celowy Mniejsze próby (20- 50 osób)


Mniejszy wpływ osoby prowadzącej badanie Większy wpływ osoby prowadzącej badanie na jego przebieg    (moderatora) na jego przebieg


Możliwość ilościowego uogólnienia wyników na populację


Możliwość jakościowej generaiizacji wyników


Metoda interpretacji:    wykorzystanie Metoda interpretacji:    brak wykorzystania

statystyki- bardziej obiektywna    statystyki- bardziej swobodna i subiektywna




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
V. METODY ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE W BADANIACH MARKETINGOWYCH i. Metody ilościowe a metody jakościowe
14081 P1010740 (2) 5.1. Typologia badań - metody ilościowe i jakościowe 107 , podstawowe rodzaje ska
305 (21) O badaniach fleksji z zastosowaniem metody ilościowej1 I. Artykuł zawiera wybrane kwestie d
Metody ilościowe i jakościowe w finansach i rachunkowości Egzamin Informacje: 1.    d
1.17. Znaczenie przyjętej metody dla jakości badania ekonomicznego 1.17.1.    Trafnie
P1010736 (2) Rozdział 5^METODY BADAŃ ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH 5.1. Typologia badań - metody ilościowe
P1010738 (2) 5.1. Typologia badań - metody ilościowe i jakościowe 105 dobranej próby, dzięki czemu w
P1010736 (2) Rozdział 5^METODY BADAŃ ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH 5.1. Typologia badań - metody ilościowe
P1010738 (2) 5.1. Typologia badań - metody ilościowe i jakościowe 105 dobranej próby, dzięki czemu w
Metody ilościowe i jakościowe Metody ilościowe służą przede wszystkim mierzeniu zjawisk, procesów
Metody ilościowe i jakościowe Metody ilościowe zaleca się do badań z podejściem nomotetycznym. Metod
Badania marketingowe 4010-04 Literatura podstawowa: M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach
4. Metody badań marketingowych. Badania ilościowe i jakościowe.

więcej podobnych podstron