6827069082

6827069082



Psychologia poznawcza II. Obszary do opanowania (część II)

1. Modele umysłu - czym się różnią (modele cybernetyczne, blokowe, sieciowe, modułowe, modele poznania ucieleśnionego)

• Model cybernetyczny

o Zachowanie jest zorganizowane hierarchicznie w oparciu o molarne i molekularne jednostki zachowania

■    Poziom molarny poziom ogólnych celów (strategia)

■    Poziom molekularny poziom szczególnych sposobów realizacji celów ogólnych [taktyka]

■    Poziomy molarne zawiadują poziomami molekularnymi

■    Plany zachowania -> procesy regulujące zachowania z góry do dołu

o Informacja jest przetwarzana sekwencyjnie i oddolnie, czyli od wejścia sensorycznego aż po wyjście behawioralne.

o Sekwencja przetwarzania składa się z etapów, następujących po sobie kolejno i realizowanych w kolejnych blokach procesów przetwarzania informacji, o Blok zespół procesów przetwarzania informacji o podobnym charakterze i zadaniach, obsługujący wyróżnioną czynność poznawczą, o Wyróżnione bloki:

■    Wejście sensoryczne

■    Uwaga

■    Spostrzeganie

■    Pamięć

■    Procesy myślowe

■    Procesy decyzyjne

■    Wyjście behawioralne

•    Model sieciowy

o Przetwarzanie informacji - dzięki aktywności bardzo licznych i prostych jednostek tworzy się sieć. Poznanie iest równoległym i rozproszonym przetwarzaniem informacji. o Sieć połączeń jako model mózgu [na wzór sieci neuronów] o Sieci można uczyć

•    Model modułowy

o Umysł jako skrzynka z narzędziami specjalistycznymi, a nie uniwersalnymi o JERRY FODOR (1983) - umysł składa się z 3 rodzajów budulca

■    Przetworniki pozyskują energię dopływającą do organizmu i przekształcają ją w postać dostępną dla pozostałych mechanizmów psychologicznych.

   Systemy centralne wnioskowanie i tworzenie przekonań, myślenie, poznanie.

   Moduły pośredniczą między przetwornikami a systemami centralnymi.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
16527 Werbalna5 Robiom. is w myśleniu do wpływów kulturowych, nic zaś językowych. Czym się różnią t
IMGv27 (2) 67 CZYM SIĘ RÓŻNIĄ? Rys. 24. Obrazki do wyszukiwania różnic b)    dziecko
w ww w TRÓJKĄTY Oto trókąty. Przepatrz sie iin i powiedz czym sie różnią a w czym są do siebie
CCF20131013003 54. Gdzie w genomach najczęściej dochodzi do poślizgu polimerazy?......Wytłumacz 55.
Obraz#5 przyjmować je i do nich wstępować zwykli, jedno lym W czym się oni hanoim-U Drudzy zasię prz
Psychologia
skanuj0160 (6) Ćwiczenie 3. Receptura leków do oczu (część II - maści oczne) Receptura wybranych ant
skanuj0001 (439) I MATERIAŁY DO NAUCZANIA PSYCHOLOGII. SERIA II, T. 2 PWN
J (9) Część 49D (drut do zamocowania). (Nitki N II) liny zmiany wysięgnika). Wkładamy do otworu w cz
V Słowa nastart! Podręcznik do kształcenia część II językowego
1403788X1168098604778 65349407 o NAZWY I SKŁADY MINERALNE SKAŁ do opanowania w 1 semestrze (II)
skanuj0001 (439) I MATERIAŁY DO NAUCZANIA PSYCHOLOGII. SERIA II, T. 2 PWN
Zestaw zagadnień niezbędnych do opanowania z biologii komórki w semestrze 3 na II roku bioinformatyk

więcej podobnych podstron