901459669

901459669



1

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA. SCENARIUSZ RADY SZKOLENIOWEJ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

Iwona Bukowska, Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile

Opublikowano 25.06.2003

CELE:

•    uświadomienie znaczenia umiejętnego porozumiewania się między ludźmi.

•    właściwe rozpoznawanie i stosowanie komunikatów niewerbalnych w relacjach interpersonalnych.

•    znaczenie aktywnego słuchania.

•    uzmysłowienie negatywnego wpływu barier komunikacyjnych na rozmówcę.

•    postawa asertywna i jej wpływ na proces komunikacji.

SPODZIEWANE EFEKTY:

•    zachowanie właściwej komunikacji w kontaktach międzyludzkich.

•    uwrażliwienie na potrzeby i prawa rozmówców w trakcie procesu komunikowania się.

POMOCE I MATERIAŁY:

•    7 plansz:

1.    komunikacja niewerbalna

2.    dystans przestrzenny

3.    pozy ciała

4.    rodzaje komunikatów

5.    techniki aktywnego słuchania

6.    bariery komunikacyjne

7.    cechy zachowań (agresja, uległość, asertywność)

•    kartki z przylepcami do ćw. 1

•    plansza do ćw. 2

•    kartki z nazwami uczuć dla poszczególnych zespołów - ćw. 3

•    karty z rozpoczętymi myślami dla każdego uczestnika do ćw. 4

•    formularz ewaluacyjny

•    tekst "filiżanki"

PRZEBIEG SZKOLENIA:

1. Zasady pracy podczas spotkania:

•    relacje demokratyczne

•    odpowiedzialność

•    komunikat "ja"

•    tajemnica

•    otwartość i szczerość

•    nie oceniać, nie krytykować, nie udzielać rad



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wewnątrzgrupowe grupowe. Komunikacja interpersonalna jako wyznacznik funkcjonowania społecznego. Zas
Doskonała Komunikacja interpersonalna „Osobowość języka” Klucz do skutecznej Komunikacji i
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu Komunikacja interpersonalna w szkole i przedszkolu (8
Szkolenie "Komunikacja interpersonalna"Informacje o usłudze Numer
Scenariusz zajęć otwartych w ramach WDN przeprowadzonych w Szkole Podstawowej nr 7 im. Orląt Lwowski
42.    Komunikacja interpersonalna / Paula Pilarska // Psychologia w Szkole. - 2012,
Nowoczesne systemy zarządzaniaEMOCJE W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ Z PERSPEKTYWY ZARZĄDZANIA MARTA
M. Miszczak. Emocje w komunikacji interpersonalnej z perspektywy zarządzania 213 silne uczucia ukier
M. Miszczak. Emocje w komunikacji interpersonalnej z perspektywy zarządzania 215 Druga emocjonalna i
SNC00483 (1)    komunikowanie interpersonalne - bezpośrednie (2)    ko
Test sprawdzający 2. Komunikacja interpersonalna Cmpa B Imię i
Test sprawdzający 2. Komunikacja interpersonalna Cmpa A Imię i
SKUTECZNA SERIA „KROK W PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Komunikacja interpersonalna na dobry start! Podręcznik
KAPITAŁ LUDZKI PmjeM wspómnar,7. SCENARIUSZ REALIZACJI SZKOLENIA :el szkoleniowy 10 - organizacyjny
Filipiak Rodzaje komunikacji społecznejI. Komunikowanie interpersonalne i masowe Komunikowanie się j
16041 socjologia (24) Temat: Komunikacja interpersonalna Komunikacja werbalna Communicare -dzielić s
Scenariusz lekcji przyrody w ramach realizacji programu Erasmus+ autorstwa Katarzyny Rygiel-Hałucha.

więcej podobnych podstron