102893408

102893408



Dealing with discipline problems. Managing different YL age groups.

5.Approaches and methods.

Integration of English and the primary cross-curriculum.

Discuss the principles of task-based teaching and topic-based teaching. ó.Using resources.

Musie, songs and chants. The role of play and games. Storytelling.

Drama and puppets. Art and craft activities. Projects with young leamers.

7. Teaching the language - vocabulary and grammar.

Formulaic language. Vocabulary acąuisition and child development.

Procedures in introducing words to children.

Conditions for teaching grammar to different YL age groups.

8. Teaching the language - developing receptive and productive skills.

Developing listening and speaking skills. The Silent Period. Total Physical Response. Developing reading and writing skills to different YL age groups.

9. Assessment and testing.

Developing YL autonomy. Self- assessment.

Assessment and testing in different YL age groups.

10.    Involving parents in the process of YL foreign language learning.

Discuss ways of establishing home-school link.

Ensuring quality in YL language learning.

Nauki o Rodzinie - zagadnienia ogólne

1.    Ontogeneza człowieka - czynniki rozwoju człowieka, periodyzacja i charakterystyka rozwoju w kolejnych etapach życia

2.    Wybrane teorie rozwoju człowieka

3.    Wczesne doświadczenia człowieka i ich wpływ na jego dalszy rozwój

4.    Psychologiczna problematyka starzenia się i starości

5.    Opieka paliatywna a umieranie, śmierć i żałoba - kontekst medyczny, psycho-społeczny, aksjologiczno-etyczny

6.    Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania na wybranym przykładzie (rozwój i funkcjonowanie poszczególnych układów schematu: rozwój-budowa-funkcjonowanie, zagrożenia rozwoju, wstępne rozpoznanie ew. patologii rozwojowych, leczenie i rehabilitacja - aspekty pedagogiczne)

7.    Promocja zdrowia i edukacja (pro)zdrowotna

8.    Charakterystyka metod planowania rodziny: metody ekologiczne i nieekologiczne -zalety, trudności i skuteczność

9.    Planowanie rodziny a sytuacje szczególne w życiu kobiety na wybranym przykładzie (pokwitanie, cykle nieregularne, powrót płodności po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej, premenopauza, hormonalna terapia zastępcza)

10.    Małżeństwo i rodzina w tradycji judeochrześcijańskiej

11.    Psychologia małżeństwa i rodziny: modele funkcjonowania rodziny

12.    Psychologia małżeństwa i rodziny: scharakteryzuj wybrane relacje w rodzinie (mąż -



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
218 JAN KIENIEWICZ, MARCIN KULA Works dealing with problems of the formation of nations and national
7.    Dealing with check-in problems: finding Solutions for problems, dealing wi
i i Figurę Al3 - Courbes hauteur/diametre tracees a la main pour differentes classes d age. On cherc
Comparison of the laying and egg weighl of laying... 17 age of hens a. b - difference significam at
Revue de Presse-Press Review-Berhevoka ęape-Rivista Stampa-Dentro de la Prensa-Basin ózeti Dealing w
41235 SAVE0152 idaS [JiKCi: Dealing with travel situations I Co zrobisz w następujących sytuacjach?
Replication with Differing Table Definitions on Master and Slave Source and target tables for replic
529 Chromatographic Fingerprints ofTwenty Salvia Species ing strategy that can be followed when deal
CRITICISM: WORKS DEALING WITH MARCEL PROUST AND HIS WRITING BOOKS devoted exclusively or EXTENSIVELY
42 (292) 78 The Yiking Age in Denmark problems of transportation, especially over land where roads a
12.    Dealing with reąuests. Hotel reception and restaurant Staff replying to reąues
5. SPECIAL PRECAUTIONS WHEN DEALING WITH REFRIGERRANT R407C UNIT 1)    What is new re
CCI20100508000 3 Dealing with complaints 1 i-Ł^Łi Listen to the phone dialogue from a customer with
76 Kaushik, I.S. (2010). Effect of herbicide with different modes of action on physiological and cel
256 (18) 25 , Practical Guide to Feline Dermatology Prophylactic measures should, therefore, be take

więcej podobnych podstron