102893462

102893462



W3

Zna metody i narzędzia ilościowe niezbędne do modelowania, optymalizacji, analizy i predykcji zjawisk gospodarczych na poziomie mikroekonomicznym.

K1W04, K1_W08

W4

Zna podstawy metodologii badań mikroekonomicznych.

K1_W08

Umiejętności

Ul

Potrafi prawidłowo wykorzystywać narzędzia ilościowe do opisu i analizy zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rzetelnie interpretować uzyskiwane wyniki.

K1_U01, Kl_ U02

U2

Potrafi wykorzystywać narzędzia ilościowe do rozumowania w kategoriach normatywnych.

KI U01, KI U03, Kl_ U04

U3

Potrafi ocenić jakość narzędzi ilościowych wykorzystywanych w analizach mikroekonomicznych.

Kl_ U06, Kl_ U07

U4

Potrafi ocenić przydatność podstawowych metod, procedur i dobrych praktyk do reali-zacji różnych zadań w działalności społeczno-gospodarczej.

Kl_ U06, Kl_ U07

Kompetencji społecznych

KI

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; potrafi precyzyjnie formuło-wać pytania i problemy mikroekonomiczne; rozumie potrzeby dalszego kształcenia się oraz systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularno-naukowymi z zakresu mikroekonomii; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.

K1JC01

K2

Potrafi uczestniczyć w grupowym opracowywaniu grupowych projektów (esejów), ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania i jest świadomy etycznego wymiaru studiowania i pracy zawodowej.

K1_K02, K1JC03

K3

Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i in-nych osób; ma świadomość rzetelności

K1_K04, K1K05

K4

Potrafi uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności.

K1_K05

Treści programowe

Lp.

Treści programowe

Cele kształcenia dla modułu

Efekty kształcenia dla modułu

1.

Wprowadzenie do mikroekonomii. Racjonalność w rozumieniu kartezjańskim i jej rola w mikroekonomii. Miejsce mikroekonomii w teorii ekonomii. Mikroekonomia. Mezoekonomia. Makroekonomia. Podmioty mikroekonomiczne. Rynek. Zasadnicze dylematy mikroekonomiczne.

Cl, C2

Wl, W2, Ul, KI

2.

Racjonalność konsumenta: wybór optymalnego koszyka towarów. Koszyk towarów. Przestrzeń towarów. Relacja preferencji konsumenta. Funkcja użyteczności konsumenta (definicja, własności i wybrane przykłady). Ograniczenie budżetowe. Ograniczenie podażowe. Krzywa obojętności.

Cl, C2

Wl, W2, W3, Ul, U2

3.

Racjonalność konsumenta: substytucja i komplementarność towarów. Wybrane charakterystyki funkcji użyteczności. Miary substytucji (krańcowa stopa substytucji, elastyczność substytucji) towarów oraz ich interpretacja geometryczna i ekonomiczna.

Cl, C2

Wl, W2, W3, Ul, KI

strona 2 /



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
024 6 kompletowaniem zestawu specjalnych kluczy, narzędzi i ściągaczy niezbędnych do prawidłowej roz
W3 Zna metody i algorytmu wyznaczania pozycji robotów mobilnych na podstawie odometrii i przy wukorz
W3 Zna metody i sprzęt stosowane w badaniach robotów □ □ □ Ul Potrafi opracować plan
Technik usług kosmetycznych 514[03] Ad. VI Wykaz aparatury , sprzętu, narzędzi i przyborów niezbędny
OMiUP t2 GorskiA5 2.    50 mg/dm3 biologicznego zapotrzebowania tlenu (BZT5), ilości
Plan projektu 3. Określenie środków niezbędnych do realizacji projektu -Analiza możliwych rozwiązań,
funkcja,ktorejznajomoscjestniezbednadowyznaczeniaoptymalnychparametrowkwantowaniato Funkcja, której
PEK_W08 - zna metodykę badań symulacyjnych i badań efektywności metod optymalizacyjnych z zakresu
METODY PREZENTACJI KARTOGRAFICZNEJ Wynikiem końcowym modelowania kartograficznego i analiz danych
ćwiczenia (34) Promocja jako narzędzie marketingu Pytanie (do dyskusji) » Często obserwowane jest zj
metody9 Niezbędne do zaplanowania efektywnej kampanii reklamowej. Po określeniu grupy docelowej moż
•    narzędzi uruchamiających kreatywność i twórcze myślenie, niezbędnych do

więcej podobnych podstron