1098872733

1098872733



4.    Uczniowie zostają podzieleni na grupy 4-osobowe, zadaniem każdej z grup jest sformułowanie definicji impresjonizmu. Po odczytaniu wszystkich powstałych definicji nauczyciel przedstawia definicję impresjonizmu na podstawie Słownika języka polskiego. Uczniowie poznają najważniejsze cechy impresjonizmu oraz popularną tematykę tego kierunku.

5.    Uczniowie na slajdach oglądają kolejno następujące obrazy:

-    Edouard Manet Śniadanie na trawie

-    Claude Monet Parlament

-    Edgar Degas Tancerka na scenie

Paul Cezanne Martwa natura z wiśniami i brzoskwiniami Vincent Van Gogh Słoneczniki

6.    Nauczyciel wprowadza uczniów w tematykę muzyki impresjonistycznej prezentując jej najważniejsze cechy oraz nazwiska przedstawicieli kierunku: Maurice Ravel, Claude Debussy, Manuel de Falla, Karol Szymanowski. Uczniowie słuchają kolejno 3 utworów:

Cloude Debussy Arabeska Maurice Ravel Bolero

-    Karol Szymanowski Etiuda B-molI

Przed wysłuchaniem utworów nauczyciel pokazuje uczniom wcześniej przygotowaną planszę z 3 nutkami odpowiadającymi 3 utworom. Zadaniem uczniów jest dopasowanie słuchanego utworu do nutki z nazwiskiem kompozytora danego utworu.

7.    Zadanie domowe - wykonanie pracy plastycznej pŁ Moja impresja

8.    Koniec lekcji 1

3



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
358 Adam Żuchalski 1 2 3 Uczniowie zostają podzieleni na 4 grupy. Każda z grup losuje kartkę z
4. Opis sposobu wykonania ćwiczenia Zespół zostaje podzielony na trzy grupy. Zadaniem każdej z grup
img176 Klasa zostaje podzielona na grupy, każda z grup (4-5) redaguje Qgj wg swojego pomysłu. Potem
Uczniowie podzieleni na grupy otrzymują fragmenty Wielkiej Improwizacji i każda grupa ma za zadanie
skanuj0182 (8) Wielkość grupy: dowolna, grupę należy podzielić na 6-12-osobowę zespoły. Czas: 10 min
Prezentacja (9) Wiosną i jesienią uczniowie podzieleni na grupy sprzątali okoliczne tereny aby nasza
56 (69) Ćwiczenie 5 Uczniów klasy Ilia podzielono na grupy według pierwszych liter nazwiska: grupa I
-    nauczyciel wskazuje uczniom podzielonym na grupy, na treść załącznika nr 3 do
DSCI8708 ‘liczba uczniów Ćwiczenie 5 Uczniów klasy Ilia podzielono na grupy według pierwszych liter
9 Podział dzieci na grupy 5-osobowe, w każdej: 1 zając, 1 ślimak i 3 stare zające. Prowadzący podaj

więcej podobnych podstron