1250462868

1250462868



bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego

Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym

14 godz.


Formy i kryteria zaliczenia przedmiotu i ustalenia oceny (F- formującej; P- podsumowującej)

FORMY: np. egzamin (kolokwium) pisemny: testowy/z zadaniami/pytaniami otwartymi/ wypowiedź pisemna -rozwiązanie problemu; egzamin ustny, wykonanie pracy/projektu/ prezentacji zaliczeniowej, zaangażowanie w bieżącej pracy na zajęciach, obecność, i wiele innych)

KRYTERIA - określane są indywidualnie, ale muszą zachować stosowność wobec zaplanowanych efektów uczenia się; mogą wskazywać wymagania formalne i merytoryczne

OCENA FORMUJĄCA - Prowadzona w trakcie zajęć (może być etapowo) przez nauczycieli i studentów. Daje informacje podstawowe dla nauczania i uczenia się określonego przedmiotu. Pomaga nauczycielowi ukierunkować nauczanie do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty uczenia się, a studentowi pomaga w uczeniu się. Może obejmować oceny „cząstkowe” z zajęć, np. za z przygotowanie się do ćwiczeń, zaangażowanie w pracę na zajęciach, kontrolne kolokwia, opracowanie projektu, raportu, wypowiedź ustną itp. Wskazane jest określenie wagi (np. w procentach całości oceny) każdej z ocen formujących.

OCENA PODSUMOWUJĄCA - Ocena kończąca przedmiot, która podsumowuje osiągnięte efekty uczenia się; może być wynikiem uzyskanym z ocen formujących

WYKŁADY


Ocena F - formująca


Ocena P - podsumowująca


ĆWICZENIA (lub


Ocena podsumowująca Zaliczenie z pytaniami opisowymi i problemowymi


a forma zajęć)

Ocena podsumowująca


Literatura podstawowa_

1.    Metody i techniki organizatorskie, red. Skalik J., Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław, 2001

2.    Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, red. Perechuda K., Placet, Warszawa, 2000

3.    Metody sprawnego zarządzania. Planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola, H. Bieniok i Zespół, Placet, Warszawa, 1997

4.    Nowe metody organizacji i zarządzania, red. Martyniak Z., Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków, 1988

5.    Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, 1999

6.    Mikołajczyk Z., Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa, 1994

7.    Węgrzyn A., Benchmarking. Nowoczesna metoda doskonalenia produkcji, Wydawnictwo Antykwa, Kluczbork-Wrocław, 2000

8.    Trocki M., Outsourcing, PWE, Warszawa, 2001

9.    Manganelli R., L., Klein M., M., Reengineering, PWE Warszawa 1988

Literatura uzupełniająca_

1.    Senge P„ Teoria i praktyka organizacji uczącej się, Wydawnictwo ABC, Warszawa 1988

2.    Senge P., Piąta dyscyplina: materiały dla praktyka: jak budować organizację uczącą się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002

3.    Grudzewski W., Hejduk I., Przedsiębiorstwo wirtualne, Wydawnictwo DifAn

4.    Steinbeck H., Total Ouality Management: kompleksowe zarządzanie jakością, Wydawnictwo Placet

Warszawa 1998._


12



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
24 Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym Suma qodzin związanych z zajęciami
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego 92
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego 32
Pkt. ECTS 31 w tym, za zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentó
Egzamin ustny Pkt. ECTS 65 w tym, za zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademick
Pkt. ECTS 4. w tym, za zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentó
PktECTS 12 w tym, za zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów:
PkŁECTS 4 w tym, za zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów:
Sposób realizacji Zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów w
Łączny nakład pracy studenta 86 godz. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi
Łączna liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
dydaktycznych wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego
dydaktycznych wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i słuchaczy 5
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 +

więcej podobnych podstron