1250463059

1250463059



Nowy schemat planowania w nauczaniu

Stwierdzenie, że w tym momencie zapadła cisza, byłoby niedopowiedzeniem. Osoby znajdujące się w pokoju pogrążyły się w całkowitym milczeniu. Wizytator odsunął się i od razu zapytał: „Powiedz szczerze, jaką masz z tego korzyść?”.

Casey odpowiedział: „Nie czytam zbyt dobrze i wzrokowe uczenie się jest dla mnie trudne. Na laptopie zapisuję to, co mam oddać do sprawdzenia, na przykład wypracowanie albo odpowiedzi na pytania z klasówki. Później wchodzę w pasek wyboru i puszczam to sobie na głos. Zakładam słuchawki, zamykam oczy i słucham, jak komputer czyta mi to, co napisałem. Jeśli to, co napisałem, ma sens, wtedy wiem, że jest w porządku i mogę to oddać. Jeśli nie, to mogę to poprawić”.

Casey chodził do ostatniej klasy; po raz pierwszy od rozpoczęcia edukacji specjalnej mógł uczyć się tak, jak mu najbardziej odpowiadało, nie zaś w sposób, jaki preferowali jego nauczyciele. Przez prawie 12 lat to nauczyciele narzucali mu sposób uczenia się. Dzięki TIK mógł on wykorzystać swoje mocne strony, co pozwoliło mu uczyć się w sposób dla niego najlepszy.

Ukończył szkołę średnią oraz dwuletni kurs pożarnictwa w pobliskiej szkole pomaturalnej. Obecnie pracuje jako strażak i sanitariusz. Ożenił się ubiegłej wiosny. Nigdy nie będziemy w stanie dokładnie ocenić wpływu TIK na jego sukces edukacyjny w szkole pomaturalnej, jednak nie ulega wątpliwości, że stosowanie nowych technologii pozwoliło mu wykorzystać swoje mocne strony i uczyć się w najbardziej efektywny sposób oraz uwierzyć, że może odnieść sukces.

Nowy schemat planowania w nauczaniu

Ponieważ to nasi uczniowie będą kształtować obraz świata pierwszej połowy XXI wieku, w książce tej chcemy pokazać nauczycielom, jak skutecznie korzystać z dostępnych, dynamicznie rozwijających się narzędzi, aby wzbogacić doświadczenia edukacyjne uczniów, w jaki sposób stosować metodę projektu oraz rozwijać w uczniach umiejętność krytycznego myślenia i chęć zdobywania wiedzy przez całe życie.

Organizacja McREL wciąż aktualizuje badania dotyczące strategii nauczania (patrz materiał 2). Obecnie zostały one ujęte w schemat planowania w nauczaniu, co ma wpływać na ich bardziej świadome użycie.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Nowy schemat planowania w nauczaniu Stwierdzenie, że w tym momencie zapadła cisza, byłoby niedopowie
Nowy schemat planowania w nauczaniu Stwierdzenie, że w tym momencie zapadła cisza, byłoby niedopowie
Nowy schemat planowania w nauczaniu Kategoria Definicja McREL Wyznaczanie celów i przekazywanie
Nowy schemat planowania w nauczaniu Kategoria Definicja McREL Wyznaczanie celów i przekazywanie
Nowy schemat planowania w nauczaniu Kategoria Definicja McREL Wyznaczanie celów i przekazywanie
Wstęp Materiał 2. Schemat planowania w nauczaniuI Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu
Wstęp Materiał 2. Schemat planowania w nauczaniuI Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu
Wstęp Materiał 2. Schemat planowania w nauczaniuI Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu
skanuj0018 Biorąc w nim udział i stwierdzając, że obwiniony żadnych okrzyków nie wznosił tym samym b
skanuj0059 w tym samym tekście znalazły się stwierdzenia, że „on” to również alter ego, lustrzane od
PICT5875 O tym. że tak jest przekonano się w wyniku całego szeregu badań. Tak np. stwierdzono, że to
skanuj0062 (36) Wyniki tego badania przedstawia rysunek 23. Przyglądając się wykresom na tym rysunku

więcej podobnych podstron