1250463286

1250463286



indywidualnemu i społecznemu, takie jak: odpowiedzialność, poczucie własnej wartości, ciekawość poznawczą, gotowość do podejmowania inicjatyw czy współdziałanie w zespole.

Wyszczególniony zakres tematów powinien być realizowany za pomocą środków, które umożliwiają korzystanie z wytworów współczesnej techniki z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Szczegółowe cele kształcenia:

W wyniku procesu kształcenia uczeń powinien umieć:

•    Przechowywać próbki żywności

•    Obliczać BMI, interpretować GDA

•    Scharakteryzować grupy produktów spożywczych, piramidę pokarmową

•    Sporządzać potrawy stosując techniki zalecane w żywieniu dietetycznym

•    Omawiać budowę i funkcje układu pokarmowego

•    Charakteryzować grupy środków dietetycznych specjalnego przeznaczenia i znać ich zastosowanie

•    Klasyfikować diety lecznicze

•    Omawiać sposoby modyfikacji diet

•    Charakteryzować zasady racjonalnego żywienia

•    Wymieniać produkty dozwolone i zabronione w dietach

•    Ułożyć prosty jadłospis dla wybranej diety

•    Wymienić i omówić funkcje wszystkich składników pokarmowych

•    Wymienić źródła składników pokarmowych

•    Omówić ogólne objawy wybranych schorzeń (np. alergie, zatrucia, cukrzyca, wychudzenie, otyłość, nadciśnienie, niedokrwistość, choroba wrzodowa, zapalenie wątroby, kamica nerkowa, celiakia)

•    Wymienić przyczyny i skutki wybranych schorzeń

•    Potrafi wymienić potrawy dozwolone i zabronione przy danym schorzeniu

•    Zaplanować jadłospis dla osób z wybranym schorzeniem



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
pedag5 kiwań swoich rodziców, jest dla nich dodatkowym czynnikiem obniżającym poczucie własnej wart
46 (140) (zwłaszcza dotyczącej radzenia sobie w chorobie), jak i poczucia własnej wartości (szczegól
159.9 PSYCHOLOGIA 1.    JAK dobrze być sobą: o poczuciu własnej wartości / Nathaniel
ASP 030 Kształtowanie poczucia własnej wartości dokonuje się w codziennych relacjach społecznych i
3. Nasze mocne strony. Uczeń: -    wzmacnia poczucie własnej wartości, -
Obraz2 stwa, bliskości, przynależności do grupy, poczucia własnej wartości, poczucia kompetencji, c
Obraz2 stwa, bliskości, przynależności do grupy, poczucia własnej wartości, poczucia kompetencji, c
r Rola poczucia własnej wartości w rcawoiu osobistyjfi
CZŁOWIEK O POSTAWIE PRZEDSIĘBIORCZEJ UMIEJĘTNOŚCI SPOSOB DZIAŁANIA - poczucie własnej wartości
NARODOWA SI»AT1C.IA iFĆMNdSCI KAPITAŁ LUDZKI EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY H takie jak: bakterie,
służących podnoszeniu poczucia własnej wartości i usprawiedliwianiu samego siebie — stwierdzeń,
Poczucie własnej wartości. Sposób w jaki byliśmy i jesteśmy wychowywani (ciągłe poprawianie, przykle

więcej podobnych podstron