1250463501

1250463501



Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów Społecznego Gimnazjum w Glinach Małych

TEMAT: Depresje nastolatków

CELE: Po przeprowadzonych zajęciach uczeń powinien:

wiedzieć, co to jest depresja, wiedzieć, jak się objawia,

-    znać przyczyny,

-    wiedzieć, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach i zapobiegać depresji,

-    wzmocnić poczucie własnej wartości.

METODY I TECHNIKI PRACY: wykład, dyskusja, test, ćwiczenie - „gra w karty”, ćwiczenie „Mój styl życia”

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: karty z ćwiczeniami, mazaki PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Wykład i dyskusja - Jak rozpoznać człowieka dotkniętego depresją?

Osoba cierpiąca na depresję często nie rozpoznaje swojego stanu, traktuje go jako chorobę fizyczną lub zwykłe uczucie smutku. Warto więc znać typowe objawy depresji klinicznej:

-    Przygnębienie - znękany wyraz twarzy, łzy, smutek. Może również obejmować brak dbałości o wygląd. Niektóre osoby usiłują ukryć swój stan psychiczny za fasadą uśmiechu (sztuczny uśmiech).

-    Bolesne myśli - człowieka w depresji cechuje postawa zorientowana zdecydowanie negatywnie:

•    Przeżywa bez końca swoje błędy, nurza się w poczuciu winy i klęski - gdybym postąpił inaczej - oskarża się i potępia.

•    Czuje się osaczony przez swoje błędy, problemy, które urastają w jego oczach do nieproporcjonalnych rozmiarów.

•    Uważa, że jego cierpienie i problemy nigdy się nie skończą.

•    Pozbawiony jest motywacji i zainteresowań wszelkimi zajęciami.

•    Unika ludzi.

- Niepokój - napięcie, nerwowość, podekscytowanie. Niektóre osoby w depresji patrzą tępo w sufit, inne nie mogą usiedzieć w miejscu.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla grupy dzieci 6 letnich prowadzony metodą
Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów gimnazjum Czas trwania: 2 godz. lekcyjne Cele:
GIMNAZJUM SCENARIUSZ LEKCJI rAutorytet - zapomniany drogowskazScenariusz godziny wychowawczej dla uc
Kurs był propozycją zajęć pozalekcyjnych (dydaktyczno - wyrównawczych) dla uczniów III klasy gimnazj
Scenariusze lekcji SCENARIUSZ LEKGI HISTORII ORAZ WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJA
Scenariusze lekcji SCENARIUSZ LEKGI HISTORII ORAZ WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJA
Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej Temat: „Poznaj Marię, dziewczynkę, która
Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej Temat: „Poznaj Marię, dziewczynkę, która
34.    Góra, Dominika Wiem, co jem! : scenariusz zajęć dydaktycznych dla cztero-,
Scan080220084921 4 •    Pomoce Zestaw słów dla dzieci 6-Ietnich (tabela 1) oraz dla

więcej podobnych podstron