9198233702

9198233702



Rysunek dziecka w diagnozie psychopedagogicznej

rozwój rysunku poprzez doczepianie nowych kresek do narysowanych wcześniej.

Przykład:

kolory, doczepia nowe kreski do już istniejących Źródło: własne


pojawienie się symbolicznej funkcji rysunku


Kontrolowanie punktu końcowego kreski pojawia się w wieku ok. 2,5 lat. Opanowanie kontroli punktu początkowego i końcowego kreski pozwala dziecku na rysowanie figur zamkniętych. Jest to moment decydujący o możliwości pojawienia się w rysunku funkcji symbolicznej.

W tym czasie pojawia się uczucie przyjemności związane z zabawą przedmiot - kreska, polegającą na nadawaniu znaczenia wykonanym wcześniej kreskom i zmienianiu znaczenia w zależności od chwilowej fantazji i potrzeby. Dziecko najpierw rysuje kilka kresek i dopiero po narysowaniu nazywa, to co narysowało.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ksiega3 etapach rozwoju ontogcnetycznego, poprzez zdobywanie nowych umiejętności ruchowych Polega t
łatwo i szybko modyfikować poprzez dodawanie nowych zadań do list lub porządkowanie ich kolejności n
Rozwój Wspólnot Europejskich 3.1 Przystąpienie nowych państw Do szóstki państw - założycieli Wspólno
Rozwój rysunku dziecka (3) rysunek należy kierować się zasadami metody projekcyjnej (chodzi o wydoby
Rozwój rysunku dziecka (9) *Szyja żyrafia- zaburzenia psychiczne, podejrzenia psychozy. *Jeśli są za
Rozwój rysunku dziecka (2) plastycznej. Sama koncentracja nad pracą pozwala dziecku w tym momencie z
Literatura podstawowa: Piszczek M., Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka - wybrane zagadnienia. CM
IMGp20 (3) KOZP/IAł VMetody diagnozowania środowiska dziecka Namsudaca wiedza o rozwoju dziecka ukaz
IMGw00 I i rewalidacyjnej. Diagnoza psychologiczna ma charakter dy. ly I jest traktowana rozwojowo,

więcej podobnych podstron