1673068042

1673068042



3. Jednoczesne holowanie i pchanie jednostek pływających na obszarze wód morskich jest zabronione.

§ 46.1. Maksymalna długość zestawów pchanych żeglugi śródlądowej, portowej i osłoniętej, poruszających się po morskich wodach wewnętrznych nie może przekraczać 156 m przy szerokości do 11,45 m lub nie może przekraczać 140 m i szerokości dwóch barek.

2.    Wielkość zestawów pchanych udających się z portu Trzebież przez Zalew Szczeciński do Niemiec, nie może przekraczać 175 m długości całkowitej i szerokości łącznej dwóch barek.

3.    Holowanie barek w żegludze portowej dozwolone jest przy sile wiatru do 6°B dla barek załadowanych i do 5°B dla barek pustych.

4.    Pchanie barek w żegludze portowej dozwolone jest przy sile wiatru do 9°B dla barek załadowanych i do 7°B dla barek pustych. Za barkę pustą uważa się barkę, której nośność całkowita jest wykorzystana poniżej 50%.

5.    Moc pchacza lub holownika powinna być odpowiednia do wielkości zestawu pchanego lub holowanego oraz warunków i okoliczności holowania lub pchania.

§ 47. Statek zbliżający się do pogłębiarki powinien, w razie wątpliwości, wystarczająco wcześnie uzgodnić z nią, na kanale roboczym UKF kapitanatu portu lub VTS, sposób jej bezpiecznego ominięcia.

§ 48.1. Na odcinku rzeki Odry, między stocznią produkcyjną a wyspami Dolno-Okrętową i Gómo-Okrętową w Szczecinie, ruch statków jest zamknięty, w wyjątkowych przypadkach zezwolenia na otwarcie ruchu udziela kapitanat portu.

2.    Zakaz ruchu statków, o którym mowa w ust. 1 nie dotyczy jednostek stoczniowych oraz cumujących w tym rejonie.

3.    Na odcinku kanału Duńczyca wzdłuż nabrzeża Starówka w Szczecinie obowiązuje ruch jednokierunkowy w górę rzeki. Kapitanat portu może wyrazić zgodę na ruch jednostek w dół rzeki, przy zachowaniu zasady ruchu jednokierunkowego.

§ 49.1. Statki przewożące ładunki niebezpieczne:

a)    klasy 1 (za wyjątkiem klasy 1.4 S) oraz klasy 2.1, 2.3, według IMDG Codę, w ilościach

powyżej 1000 kg,

b)    oleje luzem, według aneksu i Konwencji MARPOL 73/78, w ilości większej niż 2000 ton,

c)    gazy luzem, według IGC Codę,

d)    chemikalia płynne luzem, wymienione w IBC Codę,

e)    statki zbiornikowce nieodgazowane po przewozie cieczy i gazów łatwopalnych,

nie mogą mijać się wzajemnie na torze wodnym Swinoujście-Szczecin, a także wzajemnie z innymi statkami w obszarach portów oraz na torze wodnym od pary pław 7-8 na Zatoce Pomorskiej do zakrętu Karsibór (10,5 km) i od Ińskiego Nurtu (trawers stawy Ina S) do portu w Szczecinie, za wyjątkiem jednostek żeglugi portowej i śródlądowej.

2. Ruch jednostek żeglugi portowej i śródlądowej w czasie mijania, powinien być podporządkowany ruchowi statku przewożącego ładunek niebezpieczny. Jednostki żeglugi portowej i śródlądowej podczas mijania powinny zmniejszyć szybkość do sterownej z możliwością zatrzymania włącznie i umożliwić bezpieczne przejście statku przewożącego ładunek niebezpieczny.

§ 49a 1. Do korzystania z asysty statku pożarniczego zobowiązane są następujące statki:

1)    zbiornikowce przewożące ciecze palne o temperaturze zapłonu do 60°C w ilości powyżej 2000 ton oraz nieodgazowane po przewozie tych cieczy,

2)    zbiornikowce przewożące gazy palne oraz nieodgazowane po przewozie tych gazów;

2. Asysta o której mowa w ust. 1 obowiązuje w czasie ruchu statków:

1) na torze wodnym Świnoujście-Szczecin od pary pław 7-8 na Zatoce Pomorskiej do I Bramy Torowej na Zalewie Szczecińskim;

12



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
o monitoring strefy głębokowodnej na obszarze wód terytorialnych i wyłącznej strefy ekonomicznej, o
DSC02409 STATECZNOŚĆ CIAŁ PŁYWAJĄCYCH NA POWIERZCHNI SWOBODNEJ • ciało jest stateczne — gdy moment p
DSC00928(1) AGHStruktury geologiczne na mapach planłsakcyjnych Napa pimMry)na obszaru o budowie płyt
DSC02409 STATECZNOŚĆ CIAŁ PŁYWAJĄCYCH NA POWIERZCHNI SWOBODNEJ • ciało jest stateczne — gdy moment p
19. Wykonywanie administracji rządowej na obszarze województwa: a)    zastrzeżone jes
W ramach jednostek pomocniczych tworzonych na obszarze gminy można natomiast wskazać: •
CCF20100422000 (4) Źródła zanieczyszczeń oraz ochrona wód na obszarach wiejskich__ Dr inż. Jerzy Ku
87. Kierowanie przemieszczaniem jednostek wojsk lądowych na obszarze RP : sprawozdanie z semina
swiat jednostki tektoniczne 2000    0    2000 4000 km na obszarze
GŁĘBOKOŚĆ PIERWSZEGO ZWIERCIADŁA WOD PODZIEMNYCH NA OBSZARZE M. ST. WARSZAWA powyżej 0,5 m p.p.t. od
i na obszarze kilku jednostek samorządu, a właściwy organ rządowy lub właściwe organy jednostek samo
Akty prawa miejscowego - prawo stanowione przez jednostki terytorialne i obowiązujące jedynie na obs
1. Czynne prawo wyborcze - ma ten, kto ma ukończone 18 lat, zamieszkuje na stałe na obszarze da
Okrętowe silniki spalinowe Na jednostkach pływających, jako silników napędu głównego używa się
Okrętowe turbiny gazowe Na jednostkach pływających można spotkać turbiny gazowe wywodzące się z

więcej podobnych podstron