1841899770

1841899770



187


INFORMACJE Z KRAJU I ŚWIATA

AUSTRIA

Zmiana właściciela

Wydawany od 23 kwietnia 1945 przez koalicję trzech partii dziennik Neues Osterreich został przejęty przez Freda Ungerta, wydawcę Dic Presse.    (pd)

Nagroda publicystyczna

Bank Pracy i Gospodarki ufundował nagrodę im. Karla Rennera (zmarłego b. prezydenta kraju), przyznawaną corocznie w wysokości 25 tys. szylingów dwom zespołom redakcyjnym, radiu wzgl. telewizji. Kandydatury indywidualne są wykluczone. (pd)

Udział w reklamie

Klasyczne środki reklamowe (prasa, pla-

kat. radio. TV. kino)

posiadają

jedynie 40-

procentowy udział w z zestawienia:

reklamie.

co wynika

1961

1962

prasa

22.3

22.6

plakat

5.2

4.8

radio

4.4

3.7

telewizja

5.5

7.4

kino

2.9

2.0

targi

8.0

8.2

okna wystawowe

3.6

3.5

reklama stała

3.2

3.7

reklama bezpośrednia

26.4

25.8

in ne

18,5

18,3

W klasycznych środkach reklamowych pro-

porcje były następujące

1961

1962

prasa

55.4

55,8

plakat

12.8

11,8

radio

10.8

8.3

telewizja

13.7

18.1

kino

CZECHOSŁOWACJA

7.3

6.0

(Pd)

Nowe tytuły

Z początkiem obecnego roku zacięło się ukazywać w Czechosłowacji kilka nowych czasopism:

My — 64. miesięcznik kulturalno-polityczny dla młodzieży, wydawany przez Centralny Korniitet Związku Młodzieży Czechosłowackiej. Problemy polityczne, ekonomiczne i kulturalne także na forum międzynarodowym. Szczególnie dotyczące młodzieży.

Kiuitii Kultura — miesięcznik poświęcony książce i sprawom wydawniczym, w CSRS i na świecie.

Trar — miesięcznik literacki, trybuna młodych artystów, którzy dotychczas korzystali z łamów czasopisma Plamen.

won — l zahranlćni zajimavosti — dwutygodnik ilustrowany wydawany przez Czechosłowacką Agencję Prasową, na którego charakter wskazuje tytuł.    (k)

ETIOPIA

Reklama w prasie i radio

Głównym środkiem reklamy w Etiopii są

ogłoś enia prasowe, przy czym działalność

reklamowa ogranicza się w zasadzie do stolicy kraju — Addis Abeby.

Do najważniejszych dzienników czytanych przez wpływowe koła gospodarcze, finansistów i kupców, należą: Addis Zemen w języku amharyjskim — nakład 5500 egz. oraz Ethiopian Herald w języku angielskim nakład 4000 egz. Wysoki nakład jak na tamtejsze stosunki (3500 egz.) osiąga popularny tygodnik Yareyetu w języku amharyjskim.

Arabska część ludności czyta ukazującą się raz w tygodniu gazetę informacyjną w języku arabskim Sendek Alemachin, z równoległym wydaniem amharyjskim po 2500 egz. W dwu wydaniach ukazuje się też raz w miesiącu ilustrowany magazyn Menen Magazinc

0    nakładzie 1500 egz. w języku amharyjskim

1    2500 egz w języku angielskim.

Wszystkie dzienniki łamane są w znormalizowanej szerokości szpalt 6,5 cm. W graficznych opracowaniach ogłoszeń reklamowych stosowana jest przede wszystkim technika kreskowa. Klisze siatkowe daje się zaobserwować tylko przy reprodukcjach bardzo dobrych zdjęć.

W znacznie mniejszym stopniu wykorzystywane jest do celów reklamowych radio, mimo że obejmuje ono swym zasięgiem teren niemal całego kraju. Ilość radioodbiorników w Etiopii szacuje się na około 300.000. Na jeden odbiornik przypada przynajmniej 10 słuchaczy.

Audycje w języku angielskim, amharyj-skim, somalijskim i arabskim nadawane są w 3-ch odcinkach — porannym, południowym i wieczornym. W większych miejscowościach program przekazują głośniki, zainstalowane na placach targowych. Rozgłośnia w Addis Abebie dysponuje dobrze wyposażonym studio. które przyjmuje zamówienia na stale, powtarzane programy reklamowe, jak też pojedyncze zapowiedzi.

Wszystkie materiały do programu reklamowego podlegają cenzurze. Zabronione jest reklamowanie napojów alkoholowych oraz nawiązywanie do tematyki politycznej i religijnej.    ' (kam)

FRANCJA

Festiwal filmów telewizyjnych

VII Festiwal Filmów Telewizyjnych odbędzie się w r. 1964 w Cannes w ramach dorocznego festiwalu filmowego. Wzrastającą wagą festiwalu ilustruje fakt. że według przewidywań w 1970 r. telewizja w całym świecie odda do dyspozycji 300 min telewidzów 1000 mld godzin programu.

W festiwalu 1963 r. udział brało 26 krajów, pokazując 40 filmów.    (th)

Budżet RTF

Opublikowane dokumenty budżetowe radiofonii francuskiej przewidują w roku 1964 po stronie wpływów blisko miliard nowych franków. W 1962 r. wynosiły one 709,240 tys. nowych franków, w 1963 — 766 min fr., aby w 1964 osiągnąć 932 min fr. W wydatkach sytuacja przedstawiała się następująco: w 1962 wydano ponad 687 min fr.. w 1963 — 844 min, w 1964 przewiduje się — 982 min fr. rozchodu. Ogólna liczba osób zatrudnionych W RTF wynosi 11.166.    (th)



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
186 INFORMACJE Z KRAJU I ŚWIATA dawców zrozumienia dla międzynarodowego kolportażu. Pierwszy nr obj.
189 INFORMACJE Z KRAJU I ŚWIATA eony problematyce trzydziestoletniej walki KPI o realizację idei
191 INFORMACJE Z KRAJU I ŚWIATA nięcia tablicy poświęconej pamięci wybitnego publicysty 1 laureata
192 INFORMACJE 2 KRAJU I ŚWIATA lionami mieszkańców posiada jedynie 6 dzienników:
194 INFORMACJE Z KRAJU I ŚWIATA szyn elektronowych nieporównalnie przewyższają dokładnością prace
195 INFORMACJE Z KRAJU I ŚWIATA z krytyków telewizyjnych czołowych gazet europejskich będzie ją
201 INFORMACJE Z KRAJU I ZE ŚWIATA mentacji, a także specjalnych ośrodków badających rozwój systemu
INFORMACJE Z KRAJU I ZE ŚWIATAZE ŚWIATASYTUACJA NA RYNKU UKLADÓl^ PÓŁPRZEWODNIKOWYCH Światowy rynok
INFORMACJE Z KRAJU I ZE ŚWIATAKRONIKA PRASY POLSKIEJ (1 października—31 grudnia 1983 r. 1) 21 IX —
228 INFORMACJE Z KRAJU I ZE ŚWIATA MIĘDZYNARODOWE. Firma Philips wyprodukowała tak zwaną „cyfrową”
Zmiana roli mediów - od źródła informacji kształtujących opinię po dostawcę sensacyjnych nowinek i
VI. 5. KONRAD I (i. AGAFIA). 269Oafia, przez co stanowczo zostaje wykluczoną forma Agazya; zmiana wł
PICT6428 Zmiana właściwości Cu i Al Rm k6/nvn * A %
Slajd6 Program System Information Program System Information daje pełny wgląd we właściwości sprzęto
na dz z pol076 154 wnętrznych od świata wewnętrznego, będącego właściwym dla danej grupy zestawem st

więcej podobnych podstron