2500335543

2500335543



Bycie świadkiem lub wiedza na temat przemocy stosowanej przez któregoś z rodziców/opiekunów wobec rodzeństwa

Średnio 15% badanych uczniów zadeklarowało, że było świadkiem lub wie, że ich rodzeństwo doświadczyło przemocy w rodzinie. Blisko co trzeci uczeń (29%) wskazał, że była to przemoc fizyczna; 13%- zaniedbanie; 14%- przemoc psychiczna, a tylko 3%- przemoc seksualna.

-> Dzieci i młodzież częściej deklarowali, że byli świadkami lub wiedzą o tym, że ich rodzeństwo doświadczyło przemocy fizycznej (29%) niż innych typów przemocy (13%, 14% i 3%). Rzadziej dzieci i młodzież wskazywały na przemoc psychiczną (13%) oraz zaniedbywanie (13%), a istotnie najrzadziej wskazywali na doświadczenie przez ich braci lub siostry przemocy seksualnej (3%).

Korzystanie z jakiejś formy pomocy w związku z doświadczeniem przemocy w rodzinie i ocena jej skuteczności

W przemocy fizycznej uczniowie istotnie rzadziej korzystali z jakiejś formy pomocy w przypadku doświadczania zakazu wychodzenia z domu (3%) niż w przypadku doświadczania kar fizycznych (23%). W przypadku przejawów zaniedbywania, odsetek dzieci i młodzieży korzystającej z pomocy, kiedy doświadczali zaniedbywania ich potrzeb żywieniowych (32%) był istotnie wyższy niż w przypadku, gdy byli oni pozostawiani bez opieki (15%). Wśród przejawów przemocy psychicznej i seksualnej nie ujawniono istotnych statystycznie różnic między odsetkami osób, które zgłosiły się po pomoc w przypadku ich doświadczania.

Dzieci i młodzież, które doświadczyły przemocy w rodzinie wskazywały, że pomocy szukały u nauczycieli, wychowawców, pedagogów/psychologów szkolnych, lekarzy/pielęgniarek oraz u przyjaciół, rodziny i bliskich osób.

Gotowość do szukania pomocy i czy zależy ona od rodzaju przemocy, jej przejawów oraz nasilenia Badani uczniowie najczęściej deklarowali gotowość do poszukiwania pomocy w sytuacji doświadczania przemocy fizycznej (75%) oraz seksualnej (72%) w przypadku, gdyby byli jej ofiarami. Istotnie rzadziej respondenci poszukiwaliby pomocy w przypadku zaniedbywania (65%), a najrzadziej w przypadku doświadczenia przemocy psychicznej (44%).

W przypadku doświadczenia przemocy dzieci i młodzież wskazali, że zgłosiliby się na policję, do ośrodka pomocy społecznej, nauczycieli, wychowawców, pedagogów/psychologów szkolnych, lekarzy/pielęgniarek, przyjaciół, rodziny, bliskich osób, księdza czy instytucji zajmujących się ofiarami przemocy w rodzinie

Nadużywanie alkoholu przez rodziców/opiekunów prawnych i związek między tendencją do nadużywania alkoholu a stosowaniem poszczególnych rodzajów przemocy

Średnio 30% uczniów doświadczających przemocy w rodzinie oceniła, że przynajmniej jedno z rodziców/opiekunów prawnych nadużywa alkoholu, podczas gdy przeciwnego zdanie było średnio 15% badanych.

Badanie ujawniło związek między stosowaniem poszczególnych rodzajów przemocy a tendencją rodziców do nadużywania alkoholu. Uczniowie, którzy deklarują, że ich rodzice/opiekunowie prawni nadużywają alkoholu częściej doświadczają każdego z badanych rodzajów przemocy niż dzieci, w których opinii ich rodzice nie nadużywają alkoholu.

Przemocy fizycznej częściej doświadczały dzieci i młodzieży, których rodzice nadużywają alkoholu (47%) niż dzieci i młodzież, których rodzice/opiekunowie prawni nie nadużywają alkoholu (29%).

Istotnie częściej, zaniedbywane są dzieci i młodzież, których rodzice/opiekunowie prawni nadużywają alkoholu (30%) niż dzieci i młodzież, których rodzice/opiekunowie prawni nie nadużywają alkoholu (18%).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
strona0072 82 Bibliografia Raport specjalnej sprawozdawczym Radhiki Coomeraswamy na temat przemocy s
stawiają politykom dziennikarze w programach publicystycznych, dowodząc, że ich wiedza na temat prze
stawiają politykom dziennikarze w programach publicystycznych, dowodząc, że ich wiedza na temat prze
SzukamOferuję 4«c ±Ą-*fwr%,) Majq Państwo życzenia, uwagi lub pytania na temat Proszę się z
Wymagania wstępne Ogólna wiedza na temat epoki na poziomie szkoły średniej
IMAG0347 (10) 4.13.2. Pełne informacje na temat zasad stosowania okrętowych komunikatów i wymag
Metapamięć (metamemory) -wiedza na temat własnej pamięci; dotyczy sytuacji i zadań
o Społeczne o Techniczne (wiedza na temat filmy i jej działalności Umiejętności kierownicze a szczeb
4.    dysponuje wiedzą na temat projektowania kolorystyki przemysłowej 5.
Dysponuje wiedzą na temat projektowania komunikacji wizualnej i jej rangę w
PRZEDMIOTOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z zakresu wiedzy: PEK_W01 Wiedza na temat wzajemnych zależności
W3 Zasady i przepisy dla danej dyscypliny sportu W4 Podstawowa wiedza na temat organizacji i
procesu gospodarowania WEP_07 Wiedza na temat identyfikacji i oceny przedsiębiorczych szans oraz
24924 skanuj0008 (279) 234 Homa Hoodfar ją kobietom oraz zasłonie. Wiedza na temat segregacji płci p
statystyki (3) Moja wiedza na temat mitologii greckiej została zaczerpnięta z: Mitologii — Parando
p77 Dziemianowicz Konkurencyjność gmin 08 77 Siła dominacji 77 Siła dominacji meż przewidzenia; wied

więcej podobnych podstron