2659242057

2659242057



Realizacja celów edukacyjnych i zadań szkoły w nauczaniu biologii w szkole średniej wyraża się z kolei w treściach programowych oraz oczekiwanych osiągnięciach uczniów.

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW

1.    Formułowanie hipotez. Analizowanie i interpretowanie wyników obserwacji i doświadczeń wraz z oceną ich wiarygodności.

2.    Gromadzenie, integrowanie, opracowywanie wiedzy z różnych dziedzin niezbędnej do wyjaśnienia procesów życiowych.

3.    Interpretowanie zależności między budową i funkcją układów i narządów w organizmach; postrzeganie funkcjonowania organizmu jako integralnej całości.

4.    Interpretowanie zależności między środowiskiem życia organizmu a jego budową i funkcjonowaniem.

5.    Analizowanie struktury i funkcjonowania wybranych ekosystemów.

6.    Ocenianie zmian zachodzących w środowisku przyrodniczym w wyniku oddziaływania człowieka i ich wpływu na jakość życia oraz umiejętność odnajdywania środków zaradczych.

7.    Analizowanie przyczyn zakłóceń stanu zdrowia człowieka, przewidywanie skutków własnych decyzji w tym zakresie; prowadzenie zdrowego trybu życia.

8.    Formułowanie zasad zrównoważonego rozwoju i analiza własnych decyzji i zachowań w tym zakresie.

Zakres i stopień trudności będzie stopniowo wzrastał wraz z możliwościami uczniów oraz w miarę poszerzania wiadomości. Proponuję, aby program był realizowany metodami aktywnymi.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Program edukacji wczesnoszkolnej2. Po co istnieje szkoła? Realizacja celów edukacyjnych i zadań szko
DSC03430 4. Istotne m—rafy realizacji celów edukacy jny eh . Oklejone w cen sposób cele szczegółowe
Znaczenie kalsy jako grupy uczniowskiej w procesie nauczania i wychowania w szkole może przejawiać s
Materiał nauczania będący „tworzywem" realizacji scharakteryzowanych wyżej celów edukacyjnych
14 PROGRAM NAUCZANIA INFORMATYKI W SZKOLE PODSTAWOWEJTreści do realizacji w drugim etapie edukacyjny
od zestawu celów kształcenia i wynikających z nich ogólnych zadań szkoły (na każdy
“Rozwinąć naturalne talenty. Realizacja założeń edukacji spersonalizowanej w szkole dla dziewcząt. ”
CCF20100612003 Zasada 5. Pełna realizacja celów operacyjnych Operacjonalizacja celów nauczania jest
Zadanie 8 Opisz sposób realizacji treści z edukacji zdrowotnej w szkole, w której odbywasz praktykę
zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel
edukacyjne / Wioletta Piegzik // Języki Obce w Szkole. - 2006, nr 4, s. 13-20 Zastosowanie dramy w n
Podstawa programowa
Procedury osiągania szczegółowych celów edukacyjnych Proces kształcenia powinien zapewnić realizację

więcej podobnych podstron