3813100316

3813100316



Po lekcji nauczyciel powinien sam dla siebie jąocenić, przy czym nie chodzi o to, czy ściśle trzymał się konspektu, ale o to, czy lekcja dała spodziewane wyniki. Żeby przeprowadzić dobrze lekcję, trzeba ją przemyśleć i opracować, np. w formie konspektu, ale należy pamiętać, że jedną z głównych zasad we współczesnej teorii nauczania jest aktywność ucznia i jego świadomy udział w procesie nauczania. Dlatego też należy się liczyć z odchyleniami w stosunku do planu lekcji.

W dawnej szkole uczeń był od słuchania, a nauczyciel od podawania. Dzisiaj wykorzystujemy i ukierunkowujemy, a także świadomie wywołujemy aktywność ucznia, aby go pozyskać w tym procesie, ponieważ nie można nikogo i niczego dobrze nauczyć bez jego wewnętrznego przyzwolenia.

Układając plan lekcji, nauczyciel zna całe zagadnienie i etapy rozumowania, prowadzące najkrótszą drogą do opanowania nowego materiału, ale uczeń go nie zna. Dlatego, jeżeli chcemy wykorzystać aktywność ucznia, musimy się zgodzić z tym, że jego myśl, szukając rozwiązania, nie biegnie po prostym torze, lecz jest pełna zakrętów. Wobec tego nie należy traktować planu lekcji jako czegoś bezwzględnie obowiązującego w najdrobniejszym szczególe, ale kierować się ogólną wytyczną, aby pozostawić miejsce na twórczość ucznia, nie tracąc jednak z oczu obiektywnych celów lekcji.

4. OGÓLNE CELE EDUKACYJNE

Uczeń powinien umieć:

•    Posługiwać się terminologią z zakresu towaroznawstwa.

•    Dokonać podziału towarów na grupy asortymentowe.

•    Określić właściwości towarów oraz ich przeznaczenie.

•    Określić zasady badania jakości towarów.

•    Określić zasady jakościowego odbioru towarów.

•    Scharakteryzować rodzaje opakowań oraz określić ich funkcje.

•    Odczytać oznakowania oraz informacje zamieszczone na towarach, opakowaniach i etykietach.

•    Scharakteryzować grupy artykułów żywnościowych.

•    Wykonać badania artykułów żywnościowych.

•    Określić składniki oraz odżywczą i kaloryczną wartość artykułów żywnościowych.

•    Zinterpretować przepisy prawa dotyczące bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.

•    Scharakteryzować grupy artykułów nieżywnościowych.

•    Wykonać badania artykułów nieżywnościowych.

•    Określić zasady przechowywania i magazynowania towarów.

9



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
dezynfekcja wody ozon 2 Dezynfekcja wody jest jednym z ważniejszych wyzwań dla 21 wieku. Przy czym n
page0201 197 czuję się być czemś zupełnie odrębnem od tego, co mnie otacza, iż sam dla siebie jestem
ScannedImage 14 dla siebie teren przez nią okupowany, zrobi to po prostu siłą. Wchodzą wtedy w grę p
INFORMATOR DLA STUDENTÓWI ROKU SGH EDYCJA 2006 W SGH musisz być najlepszym infobrokerem sam dla sieb
Idee: natura stworzona i tworzącaBóg jako absolutna jedność jest sam dla siebie niepoznawalny, dlate
COACHING I MENTORING W PRAKTYCECZĘSC III. PRACA Z RELACJAMI ważną osobą jestem sam dla siebie. Jeszc
maistre o papiezu008501 dobnym względzie, tak i on nie wychodzi! z pewnego określonego stanowiska,
DSCF0059 156 JEAN-PAUf. SARTRE czynu. Albowiem czyn Jest projekcją bytu-dla-siebie ku temu, czego ni
Współczynnik Z jest w przybliżeniu taki sam dla wszystkich gazów przy tej samej zredukowanej tempera
skanowanie0061 (15) 546 TABULA RASA próbują znaleźć trochę czasu dla siebie, ale jeśli specjaliści m
"Plecami do siebie" - w tej zabawie można wykorzystać swoją siłę. W dwóch rzędach trzymamy
IMGP31 (5) dzi w kłótnię, przykrą dla obu stron, przy czym żona może czuć się „niewinna”, gdyż uważa

więcej podobnych podstron