3685665657

3685665657



ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS

FOLIA OECONOMICA 251, 2011

Cezary Gradowicz

SYSTEM EDUKACJI

W KSZTAŁTOWANIU KREATYWNOŚCI PRACOWNIKÓW DLA POTRZEB LOGISTYKI

WSTĘP

Koncepcja klastrów, czyli relacji o charakterze kooperencji (koopetycji) między różnego rodzaju podmiotami gospodarczymi, które stają się jeszcze efektywniejsze właśnie dlatego że są powiązane, jest jednym z bardziej aktualnych wielodyscyplinarnych kierunków badawczych. Takie powiązania umożliwiają osiąganie wyższego poziomu specjalizacji, lepszego wykorzystania zasobów, zwiększania zakresu działania i elastyczności zintegrowanych jednostek. Typologia współczesnych form klastrowych jest olbrzymia. Między innymi, ze względu na rodzaj działalności, wyróżnia się klastry usługowe, których podstawę stanowi wysoka jakość kapitału intelektualnego, a zwłaszcza elementu, jakim jest kapitał społeczny w danym regionie. Tego typu klastry powstają albo w wyniku oddziaływania popytu wewnętrznego na specyficzny rodzaj usług, albo w wyniku stymulującego oddziaływania instytucji naukowo-badawczych1 2.

Współczesne przedsiębiorstwa potrzebują ludzi kreatywnych, zaangażowanych, którzy dzięki swym kompetencjom przyczyniają się do sukcesu swojej firmy. Cały problem polega na znalezieniu tych pracowników, ich doszkoleniu i przygotowaniu do zadań.

W prezentowanym artykule podjęta jest próba rozważań nad możliwym i pożądanym wzrostem poziomu jakości systemu edukacji zawodowej w dziedzinie logistyki, z punktu widzenia potencjalnego klastra edukacyjnego.

[175]

1

* Dr, adiunkt, Zakład Logistyki, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki.

2

O. S o 1 v e 11, G. L i n d q v i s t, Ch. K e t e 1 s, Zielona księga inicjatyw klastrowych. Inicjatywy klastrowe w gospodarkach rozwijających się i w fazie transformacji, Agencja Reklamo-wo-Wydawnicza Arkadiusz Grzegorczyk, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2006.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS FOLIA OECONOMICA 234, 2010 Maria Janina Broniewska1O przydatności
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS _FOLIA OECONOM1CA 219, 2008_ Anna Stępniak-Kucharska EFEKTYWNOŚĆ
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS FOLIA OECONOM1CA 227, 2009 Janusz KupczunNOWE KONCEPCJE WPROWADZANIA C
ACTA UNIVERS1TAT1S LODZIENSIS FOLIA OECONOMICA 218, 2008Agnieszka Czajkowska* KREDYTOWANIE GOSPODARS
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS FOLIA GEOGRAPHICA PHYSICA 12, 2013NOTATKI NAUKOWE Małgorzata
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS FOLIA LITTERARIA POLONICA 13, 2010 Karolina StrugińskaZapomniany
ACTA UNIVERSITATI S LODZIENSIS FOLIA LITTERARIA POLONICA 2 (20) 2013 Paulina Czamek (Uniwersytet
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS FOLIA GEOGRAPHICA PHYSICA 12, 2013NOTATKI NAUKOWE Małgorzata
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS FOLIA GEOGRAPHICA PHYSICA 12, 2013NOTATKI NAUKOWE Małgorzata
10 riusz Jędrzejka // „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomi-ca”. - [Z.] 233 (2010), s. 31-4
ACTA UNI VERSITATIS LODZIENSIS __FOLIA OECONOMICA 227, 2009_ Grzegorz KończakMOŻLIWOŚCI SPRAWDZANIA
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS KSZTAŁCENIE POLONISTYCZNE CUDZOZIEMCÓW 21, 2014 Boris Kern1ZAGADNIENIA
NAUKOWE CZASOPISMA TURYSTYCZNE (1990-2007) 1.    Acta Universitatis Lodziensis .Turyz
Acta Universitatis LodziensisFOLIA GERMANICA Gegenwart und Geschichte in komplementarer
ACTA UNIVERSITATIS LODZIENSIS KSZTAŁCENIE POLONISTYCZNE CUDZOZIEMCÓW 12, 2002 Anna OmuleckaSTRESZCZE
ACTA UN1VERSITAT1S LODZIENSIS FOLIA LUTER ARIA POLONICA 7, 2005 Ilona Bujnowicz-SzewczykMETODY
176 Cezary Gradowicz 1. PRZESŁANKI KSZTAŁCENIA DLA POTRZEB LOGISTYKI Wraz z procesem ewolucji wiedzy
182 Cezary Gradowicz Edukacja logistyczna na poziomie szkolnictwa wyższego Rynkowe zapotrzebowanie n

więcej podobnych podstron