4038600831

4038600831



Literatura podstawowa:

1.    Paluchowski W.J., „Diagnoza psychologiczna. Proces -narzędzia-standardy , Wydawnictwa akademickie i profesjonalne, 2007

2.    Stemplewska-Żakow icz. K., „Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna”, GWP, 2011

3. Jarosz, E., Wysocka, E., „ Diagnoza psychopcdagogiczna". Wydawnictwo Akademickie Żak, 2006 Literatura uzupełniająca:

1.    pod red. H.Sęk, „Psychologia kliniczna” T. 1-2, PWN, 2005

2.    Kępiński, A. „ Poznanie chorego”. Wydawnictwo Literackie Kraków, 2002

VI. Efekty kształcenia:

Nr

Efekt kształcenia

Odniesienie do efektów

Odniesienie do

efektu

Student, który zaliczył przedmiot potrafi:

kierunkowych

efektów obszarowych

01

Zna metody diagnozy oraz terapii psychologicznej i pedagogicznej

K_W03

OM1_W05

02

Potrafi zastosować obserwację i wywiad ustrukturowany jako metodę diagnozy oraz formułować wnioski na podstawie zebranego materiału Potrafi zastosować narzędzie diagnostyczne przeznaczone dla swojej grupy zawodowej

K_U06

K_K05

OM1_U04

OM1_K06

03

Potrafi interpretować diagnozę psychologiczną i pedagogiczną oraz wskazywać na jej podstawie mocne strony pacjenta oraz obszary wymagające interwencji terapeutycznej

K_W10

K_U13

OM2_W03

OM2JU05

04

Wie jak oraz potrafi dobrać narzędzia diagnostyczne do badania pacjentów z różnymi zaburzeniami

K_W07

OM1_W04

05

Wie jak oraz potrafi dobrać rodzaj i zaplanować terapię w oparciu o diagnozę medyczną, psychologiczną i/lub pedagogiczną pacjenta

K_W06

K_U13

OM_W05

OM2_U05

VII. Sposoby oceny: (F - formująca; P - podsumowująca)

PI - praca pisemna obejmująca diagnozę negatywną i pozytywną pacjenta oraz plan i cele postępowania terapeutycznego

VIII. Sposób weryfikacji efektów kształcenia

Nr efektu

Forma zajęć

Sposób oceny

01

Wk 1, W2, W3, W4, W5

PI

02

Wk 1, W2, W3

PI

03

W4, W5

PI

04

W4, W5

PI

05

Wkl

PI

IX. Całkowity nakład pracy studenta potrzebny do osiągnięcia efektów w punktach ECTS:

- ud/Jal u wykładach    ......10 h

- konsultacje................................................................................................................................... I h


I Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
1. Paluchowski „Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe" DIAGNOZOWANIE proces
Literatura podstawowa: 1.Kozielic* D. Taniec i psychoterapia. Wyd.KMK Promotions. Poznań 2002 2. Hal
4. Literatura podstawowa: Argyle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Wydawnictwo Nauko
Literatura podstawowa: 1)    M.Polohski: Kierowanie budowlanym procesem inwestycyjnym
4. Literatura podstawowa: Argyle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Wydawnictwo Nauko
Literatura podstawowa 1.    Guichard J, M. Huteau.: Psychologia orientacji i poradnic
LITERATURA PODSTAWOWA: B. Chrząstowska, Przedmiot, podmiot i proces. Szkice z metodyki kształcenia
LITERATURA PODSTAWOWA: Wychowanie. Pojęcia, procesy, konteksty.(2007) t.l.ll.lll red. Maria Dudzikow
Literatura podstawowa 1 Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna - podstawowe problemy i
Literatura podstawowa: 1.    Gonzalez, Wintz, Digital Image Processing. Addison-Wesle
PA050115 Problemy psychodiagnostyki Znaczenia pojęcia „diagnoza psychologiczna” jako: • Procesu

więcej podobnych podstron