4292417386

4292417386



147


Istota ryzyka w usługach logistycznych_

3. Zarządzanie ryzykiem w usługach logistycznych

Usługa logistyczna to organizowana oraz świadczona przez wyspecjalizowaną, a także zarządzającą systemem logistycznym danego przedsiębiorstwa firmę w odniesieniu do takich elementów, jak: transport i magazynowanie. Może być to stosunkowo niewielkie przedsiębiorstwo transportowo-spedycyjne bądź bardzo duże centrum logistyczne. 1 Profesjonalna usługa logistyczna zapewnia klientowi dostarczenie określonego produktu, we właściwym czasie, po odpowiedniej cenie, z zachowaniem wysokiego poziomu jakości tej usługi. Właściwości cechujące usługę logistyczną:

-    funkcja cen transportu, magazynowania oraz procesu obsługi klienta to cena usługi logistycznej,

-    usługa logistyczna nie tylko podnosi wartość danego towaru, ale również konkurencyjność klienta na rynkach globalnych,

-    odejście od typowego, wtórnego, popytu na usługę.

Do zidentyfikowania usługi logistycznej konieczne jest wyznaczenie jej zakresu oraz form. W tym celu posługuje się czterema podstawowymi elementami:

-    A - magazynowanie oraz obsługa zapasów,

-    B - transport oraz obsługa ładunków,

-    C - badanie rynku oraz tworzenie kompleksowego systemu informacji,

-    D - obsługa bankowa oraz ubezpieczeniowa kontraktów, finansowanie transakcji.12

Zakres przedmiotowy usługi logistycznej został zaprezentowany na rys. 2.

Zarządzanie ryzykiem to system metod oraz działań, służących do redukcji stopnia

oddziaływania ryzyka na funkcjonowanie podmiotu i do podejmowania optymalnych decyzji. W nowoczesnych publikacjach traktowane jest jako proces oraz jako zespół powiązanych działań realizowanych w przedsiębiorstwie w wymiarze czasoprzestrzennym, a także wyróżniające się określoną powtarzalnością. Głównym celem zarządzania ryzykiem jest maksymalizacja szans, aby osiągnąć zamierzone dążenie do celu, minimalizacja niekorzystnych działań, okoliczności oraz zdarzeń, a także maksymalizacja ryzyka do potencjalnych zysków, jakie zdoła osiągnąć przedsiębiorstwo.

11    Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K.: Transport. PWN, Warszawa 2007.

12    Golcmbska E.: Kompendium wiedzy o logistyce. Poznań 2004.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Istota ryzyka w usługach logistycznych 153 temperatur, a także sytuacje losowe (silne wiatry, niskie
Istota ryzyka w usługach logistycznych 145 Ze względu na różnorodność oraz rodzaje ryzyka w literatu
Istota ryzyka w usługach logistycznych 149 w każdej dziedzinie, a więc może również zostać zastosowa
Istota ryzyka w usługach logistycznych 151 c)    utrata innowacyjności od strony logi
Istota ryzyka w usługach logistycznych 129 10.    Kulińska E.: Podstawy logistyki i
Istota ryzyka w usługach logistycznych 121 Literatura przedmiotu, tak jak w przypadku taksonomii ryz
Istota ryzyka w usługach logistycznych 123 Bozarth. C. oraz Handfield R.B. wyodrębnili trzy rodzaje
Istota ryzyka w usługach logistycznych 125 Istota ryzyka w usługach logistycznych 125 procesu na two
Istota ryzyka w usługach logistycznych 127 Dzięki analizie poszczególnych czynników ryzyka można dok

więcej podobnych podstron