4292417569

4292417569



214 Krzysztof Ku łasza, Paweł Qromek

nadejścia zagrożenia, a następnie usuwania jego skutków, w tym bieżące informowanie ludności o potencjalnych bądź zaistniałych zagrożeniach, sposobach zabezpieczenia się przed ich negatywnym wpływem, miejscach i sposobach niesionej pomocy,

i)    udostępnianie sprzętu specjalistycznego, pojazdów i urządzeń na potrzeby informowania społeczeństwa o działaniach kryzysowych,

j)    udostępnianie infrastruktury (obiektów budowlanych, studiów telewizyjnych, itp.) w przypadku zniszczenia bądź istotnego uszkodzenia elementów infrastruktury centrów zarządzania kryzysowego wszystkich szczebli, sztabów dowodzenia, punktów koncentracji zasobów ratowniczych, a także stanowisk kierowania specjalistycznych straży i służb,

k)    rozpowszechnianie informacji o potrzebach osób poszkodowanych, celem motywowania wolontariuszy oraz wszelkich instytucji pomocowych do angażowania się w działania humanitarne,

l)    inicjowanie społecznych zbiórek pieniędzy, ubrań, żywności, a także środków codziennego użytku dla potrzebujących,

1) motywowanie do ogólnospołecznej działalności na rzecz poszkodowanych oraz usuwania skutków sytuacji kryzysowej bądź kryzysu.

Warto dodać, że wykorzystanie powyższych przykładów powinno iść w parze z bieżącymi potrzebami podmiotów właściwych zarządzaniu kryzysowemu, a w szczególności wynikać z poszczególnych faz tego zarządzania, tj. zapobiegania, przygotowania, reagowania i odbudowy. Może to znacznie zwiększyć szanse na optymalizację wszelkich działań medialnych podczas sytuacji kryzysowej bądź kryzysu, a także wpływać na zwiększanie efektu synergii w ramach współpracy mediów z pozostałymi elementami systemu zarządzania kryzysowego w Polsce.

OCZEKIWANIA MEDIÓW WOBEC INSTYTUCJI WŁAŚCIWYCH ZARZĄDZANIU KRYZYSOWEMU

Oczekiwania mediów w zakresie współpracy z odpowiednimi instytucjami uczestniczącymi w zarządzaniu kryzysowym, koncentrują się wokół poprawnego komunikowania się. Owa poprawność wynika z potrzeby szybkiej



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
220 Krzysztof Ku łasza, Paweł Qromek zagrożeń bezpieczeństwa narodowego, wpływając negatywnie na
204 Krzysztof Ku łasza, Paweł Qromek administracyjnych, strumienie informacyjne i organa kierownicze
206 Krzysztof Kulasza, Paweł Qromek straży i służb. Media mogą być rozumiane w tym kontekście jako ś
210 Krzysztof Kulasza, Paweł Qromek czuli się bezkarni. Dziennikarze nie mogą uginać się pod presją,
212 Krzysztof Kulasza, Paweł Qromek c)    kontroli, d)    adaptacji, e
216 Krzysztof Kulasza, Paweł Qromek g)    zapewnienie łączności - dostępu do zasilani
218 Krzysztof Kulasza, Paweł Qromek sytuacjom kryzysowym oraz fazie przygotowania do nich w drodze
202 Krzysztof Kulasza, Paweł Qromek Autorzy niniejszego artykułu podejmują próbę uchwycenia realnych
208 Krzysztof Kulasza, Paweł Qromek Pierwsze podejście zapoczątkowane przez Ralpha Lintona, a dokład
Kolejna, zgodna z zaleceniami W3C Copyright (c) 2006 Krzysztof Kluska, Kocot Paweł Autorzy strony: S
skanuj0002 Recenzenci prof. zw. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki prof. dr hab. Krzysztof Piątek R
tpn 1 22140301 94 ku południowi i wschodowi zaś z Wołoszczyzną. Na powierzchni jego znajduje się
10 Paweł Cabała temat ocen konsekwencji realizacji wariantów decyzyjnych - w tym przypadek słabej

więcej podobnych podstron