4380217306

4380217306



Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26

Zamówianie, usługi dodatkowej jest możliwe z każdego standardowego aparatu posiadającego możliwość wybierania tonowego DTMF (ang. Dual-Tone Multi-Frequency) i polega na wybraniu przez abonenta odpowiedniej sekwencji klawiszy (tak jak przy wprowadzaniu numeru telefonicznego). Niektóre usługi wymagają dodatkowo podania specyficznego dla nich parametru. W formacie znakowym poszczególne parametry oddziela się znakiem Ogólny format operacji wykonywanych na usługach dodatkowych o kodach oznaczonych <service> i parametrach <parametrl> i <parametr2> przedstawiono na rys. 4.2a.

| * <service> * <parametrl> * <parametr2> #    | Zamawianie usługi

| *# <service> * <parametxl> * <yarametr2> # | Sprawdzanie usługi

Kasowanie usłupi

Rys. 4.2a Ogólny format usługi

Zamówienie usługi zmienia jej stan w centrali na włączony i może mieć formę procedury rejestracji lub aktywacji. Wyłączenie stanu usługi realizuje się poprzez procedurę kasowania lub dezaktywacji. Powyższe procedury może wykonywać zarówno abonent, jak i operator. Poniżej podajemy wyjaśnienia użytych pojęć.

Rejestracja usługi dodatkowej jest czynnością polegającą na wprowadzeniu przez operatora lub abonenta informacji specyficznych (parametrów) umożliwiających działanie danej usługi (np. godzina budzenia).

-    Aktywacja usługi jest czynnością wykonywaną przez operatora lub abonenta w celu umożliwienia korzystania z uprzednio przydzielonej usługi.

-    Kasowanie usługi polega na usunięciu przez operatora lub abonenta danych wprowadzonych podczas rejestracji.

Dezaktywacja usługi jest czynnością wykonywaną przez operatora lub abonenta w celu zawieszenia możliwości korzystania z przydzielonej usługi.

Sprawdzenie usługi jest czynnością wykonaną przez abonenta w celu sprawdzenia skuteczności włączenia usługi.

-    Testowanie usługi jest czynnością wykonywaną przez abonenta w celu sprawdzenia poprawności działania usługi.

Laboratorium Systemów łączności w transporcie    13

Zakład Telekomunikacji w Transporcie Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Ćw. nr 3 - Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 4.3 Spis usług dodatkowych centrali DGT
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 5. Opis usług dodatkowych Opis powstał na pods
Ćw. nr 3 - Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 Ćw. nr 3 - Usługi centrali abonenckiej DGT
Ćw. nr 3 - Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 4. Usługi telekomunikacyjne w sieciach publicz
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 Rys. 4a Usługi przenoszenia i teleuslugi Do ty
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 teiekomenda - zdalne sterowanie urządzeniami
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 UWAGA! Dla pewnych usług rejestracja jest jedn
Ćw. nr 3 - Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 złośliwych (MCID) odkładaj mikrotelefonu
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 zaprogramowanego numeru telefonicznego. Można
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 1.    Cel i zakres ćwiczenia Ce
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 Abonent z aktywną usługą - po podniesieniu
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 zapoczątkowana w latach osiemdziesiątych XX wi
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 Kable miedziane - stanowią najczęściej spotyka
Ćw. nr 3 - Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 Rys. 2. la Ogólna struktura sieci telekomunika
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 mniejszej liczby łączy, co pozwala na obniżeni
Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT 2014-03-26 Ćw. nr 3 ~ Usługi centrali abonenckiej DGT

więcej podobnych podstron