490574487

490574487



Mapy grup strategicznych dla sektora zegarków

Mapa grup strategicznych - lata '60    Mapa grup strategicznych - lata 70


Mapa grup strategicznych - lata ’80/’90


Grupy strategiczne i rywalizacja -

poziomy analizy

■    Rynkowa współzależność - im bardziej różne grupy są zależne od tego samego zbioru klientów, tym ostrzejsza jest rywalizacja (np. rynek nawozów sztucznych).

■    Stopień zróżnicowania wyrobu - im mniej zróżnicowane są wyroby różnych grup, tym ostrzejsza jest rywalizacja (np. rynek wody mineralnej).

■    Liczebność i wielkość grupy - im więcej jest grup zbliżonych pod względem wielkości w sektorze, tym bardziej ich strategiczna asymetria zwiększa konkurencyjność (np, rynek piwa, samochodów).

■    Odległość strategiczna - im mniejsza jest odległość strategiczna pomiędzy grupami, tym (celeris paribus) silniejsza będzie rywalizacja bowiem firmom łatwiej będzie przewidzieć i zrozumieć swoje strategie.

Znaczenie analityczne map grup strategicznych

■    Jasne określenie strategicznych zmiennych definiujących bariery mobilności w danym sektorze

■    Jasne określenie grup ważnych i marginalnych

■    Jasne zdefiniowanie opcji strategicznych na poziomie grupy

•    Stworzenie nowej grupy np. Swatch lub Timex

•    Przeniesienie się do „lepszej" grupy np. Lexus Toyoty vs Mercedes, EB vs Żywiec i Okocim

•    Wzmocnienie własnej grupy strategicznej np. Quard Graphics

■    Jasne określenie tendencji do ruchów grup w ramach sektora, oraz pomiędzy grupami - pomoc w prognozowaniu siły rywalizacji i potencjalnych reakcji sektora, grup i firm



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zastosowania mapy grup strategicznych w analizie konkurencji w sektorze. Mapa grup strategicznych je
skanuj0410008 1. Konstruowanie mapy grup strategicznych składa się: -    identyfikacj
Procedura budowy mapy grup strategicznych: >    Określenie cech wymiarów
Metoda mapy grup strategicznych Grupa strategiczna składa się z rywalizujących ze sobą firm, które m
Metoda mapy grup strategicznych W koncepcji grup strategicznych uznaje się, że konkurencja w przemyś
Metoda mapy grup strategicznych Segment rynkowy > E duży mały Asortyment wytwarzanych towarów
Metoda mapy grup strategicznych Źródło: analiza rynku usług turystycznych w Polsce, Biznes Expert, 2
skanuj0583 182 Rozdział 6 Analiza otoczenia konkurencyjnego Poniżej przedstawiono przykład mapy
projekty wnętrz dla sektora hotelarsko - gastronomicznego
Tematyka raportu B    Szczegółowa analiza danych statystycznych dla sektora budownict
Doświadczenie dydaktyczne, w tym na studiach podyplomowych i szkoleniach dla sektora Bill Sukce
odkryj z nami świat innowacji... Od 1988 roku dostarczamy nowoczesne rozwiązania dla sektora
78 ŚlflSTERSKI Stanisław 361• O funkoji Greena dla sektora kulistego o kącie dwuśclennym [phi1] =
6WW USA - Polska - Ukraina. Szanse i zagrożenia dla sektora gazowego Banasik Woźniak i Wspólnicy Sp.
115%Wskaźnik L/D dla sektora bankowego 110% 105% 100% 95% gru

więcej podobnych podstron