5140658707

5140658707



Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238

Po starzeniu RTFOT (T)

Zmiana masy po RTFOT, %

-0,097

-0,131

0,025

0,014

0,014

0,009

Penetracja w 25°C, 0,1 mm

20

18

31

33

41

43

Temp. mięknienia PiK, °C

69,6

67,2

59,1

60,4

53,4

53,6

Temp. łamliwości, °C

-10

-12

-20

-17

-19

-21

Ciąqliwość w 15°C, cm

6,5

6

15

15

Ciągliwość w 25 °C, cm

7

15

58

40

> 150

> 150

Lepkość w 60°C, mPas

1813333

2416668

666444

765111

Lepkość w 90 °C, mPas

157444

129000

38743

48428

18203

21799

Lepkość w 115°C, mPas

12117

11278

Lepkość w 135°C, mPas

2570

2470

1106

1378

702

803

PI (Pen-PiK)

0,73

0,16

-0,23

0,15

-0,83

-0,68

PP (TPiK-TFraass), °C

80

79

79

77

72

75

spadek Pen25, %

20,0

25,0

29,5

26,7

35,9

31,7

wzrost TPiK, °C

5,8

4,8

6,1

5,8

5,4

4,8

Po starzeniu PAV (E)

Penetracja w 25 °C, 0,1 mm

12

13

18

20

22

24

Temp. mięknienia PiK, °C

84,2

77,2

68,8

71,3

63,8

62,6

Temp. łamliwości, °C

-5

-10

-17

-13

-17

-20

PI (Pen-PiK)

1,81

1,05

0,41

0,99

-0,04

-0,08

PP (TPiK-TFraass), °C

89

87

86

84

81

83

spadek Pen25, %

40,0

27,8

41,9

39,4

46,3

44,2

wzrost TPiK, °C

14,6

10,0

9,7

10,9

10,4

9,0

całkowity spadek Pen25, %

52,0

45,8

59,1

55,6

65,6

61,9

całkowity wzrost TPiK, °C

20,4

14,8

15,8

16,7

15,8

13,8

6.2. Wyniki badań - DSR

Szczegółowe wyniki badań modułu dynamicznego ścinania zostały przedstawione w załączniku 1. Natomiast graficzną interpretację wyników przedstawiono na rysunkach od 1 do 6, tj.:

Rys. 1 Wyniki badań DSR - asfalt 20/30 B w trzech stanach (O), (T), (E)

Rys. 2    Wyniki badań DSR - asfalt 20/30 N w trzech stanach: (O), (T), (E)

Rys. 3    Wyniki badań DSR - asfalt 35/50 P w trzech stanach: (O), (T), (E)

Rys. 4    Wyniki badań DSR - asfalt 35/50 G w trzech stanach: (O), (T), (E)

Rys. 5    Wyniki badań DSR - asfalt 50/70 P w trzech stanach: (O), (T), (E)

Rys. 6    Wyniki badań DSR - asfalt 50/70 G w trzech stanach: (O), (T), (E)

Badanie modułu zespolonego ścinania przeprowadzono w reometrze dynamicznego ścinania CI_S2ioo (Dynamie Shear Rheometer - DSR). Wyniki oznaczono w 13 temperaturach (od 10 do 82°C), krok co 6°C, w 6 częstotliwościach z zakresu 0,1 do 40Hz. Dla temperatury od 10 do 40°C przyjęto geometrię próbki 25 mm o wysokości 1000 |im, dla temperatury 46 do 82°C przyjęto geometrię próbki 8 mm o wysokości 2000 pm. Próbki termostatowano z dokładnością do 0,1 °C.

12/63



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 4.6. Metodyka ustalania rodzaju funkcjonalnego lepiszcz
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Uwzględnienie szczególnych warunków obciążenia ruchem
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 5. Materiały do badań Do badań wybrano asfalty: •
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Rys. 1. Wyniki badań DSR - asfalt 20/30 B w trzech stan
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 oryginalny (O) RTFOT (T) Rys. 3. Wyniki badań DSR - a
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Rys. 6. Wyniki badań DSR - asfalt 50/70 G w trzech stan
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 6.3. Wyniki badań - BBR Wyniki badań BBR zestawione zos
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Wyniki badań BBR asfaltu 20/30 BP Temperatura fC] Moduł
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Wyniki badań BBR asfaltu 35/50 P Temperatura fC] Moduł
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 SPIS TREŚCI: 1.    Podstawa
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Wyniki badań BBR asfaltu 50/70 O Temperatura [°C] Rys.
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 1.    Podstawa pracy Badania wykonano na
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 B.3 Badania modułu zespolonego w funkcji temperatury i
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Konsystencja penetracja w temperaturze 15, 25 qC, tempe
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Starzenie /El badanie starzenia eksploatacyjnego /E/ z
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Obliczeniowe parametry oceny jakościowej asfaltów: - in
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 deformacje, poddanego powtarzalnemu ścinaniu. Składa si
Instytut Badawczy Dróg i Mostów Temat TN-238 Przygotowanie próbek Próbki asfaltu, przeznaczone do ba
71955 skanuj0003 (471) Metoda CBR dostosowana do warunków polskich: Prace badawcze Instytutu Badawcz

więcej podobnych podstron